Od června musí mít každý řidič ve Francii povinně alkoholtester Čtěte zprávu na stránkách www.novinky.cz.
- Čas přípravy k měření: 18 s
- Čas reakce: 10 s do 0.8 promile
- Rozsah měření: 0,00 - 5,00 promile
- Přesnost: +/- 5% od 0,00 – 0,5 promile, +/- 10% od 0,50 – 5,0 promile
- Provedení výrobku: černá barva
- Elektrochemický detektor
- Profesionální měřící přístroj vybaven senzorem Fuel Cell
- Uživatelsky nastavitelné funkce: jednotky měření, délka foukání, síla foukání
- Vysoká přesnost a citlivost
- Jednoduché ovládání jedním tlačítkem
- Odolnost a stabilita
- Rychlé zahřátí senzoru a krátká doba regenerace
- Velký LCD displej s podsvícením
- Počitadlo provedených měření,
- Automatické vypnutí
- Baterie 2x 1,5V AAA alkalická
- Životnost baterie 1 500 měření
- Provozní teplota 0 - +40°C
- Kalibrace: pravidelně po 6 měsících
Příslušenství
- Pouzdro
- Řemínek na ruku
- 6 ks náustků
- 2 ks AAA 1,5V
- Návod k použití
Alkohol testery obecně:Současné dělení detektorů je zejména podle typu čidla. Tyto jsou buďto základní s polovodičovým čidlem nebo pokročilé detektory s Fuel cell senzorem. V posledních dvou letech došlo k významné změně v oblasti Fuel cell detektorů. Výrobci, kteří se dosud zabývali výrobou pouze polovodičových detektorů, začali ve velkých sériích vyrábět i detektory s Fuel cell. Hromadná výroba vždy přináší snížení ceny, a tak se detektory s touto technologií staly velmi cenově dostupné. Obě technologie se však velmi liší. Společné mají pouze to, že měří množství alkoholu v dechu.Polovodičové čidlo Zahřeje se na teplotu kolem 300°C, vdechnutý vzduch dopadá v průběhu zkoušky na čidlo, kde se mění v závislosti na množství alkoholu a jiných těkavých látek el. napětí v čidle. Změna napětí je pak vyhodnocena a jako výsledek zobrazena hodnota na displeji. Slabinou této technologie je, že naměřená hodnota závisí na síle dechu a čidla reagují i na jiné chemické látky než je pouze alkohol. Měření může být tímto ovlivněno. Stabilita těchto čidel je nižší a dochází k rychlejšímu opotřebení.Fuel cellV překladu palivový článek, je technolgie založena na principu palivového článku, který se v současné době začíná používat třeba k pohonu aut. Fuel cell se nezahřívá (vyšší výdrž baterií), v průběhu zkoušky pouze tlakové čidlo kontroluje množství vdechnutého vzduchu a na konci zkoušky pumpa nasaje do článku přesný objem vzorku. Článek začne spalovat alkohol a vyrobí z něj elektrický proud. Podle množství vyrobeného proudu je určeno množství alkoholu v dechu. Fuel cell není ovlivněna žádnými cizími látkami ani sílou dechu. Jednotlivé Fuel cell se mezi sebou liší objemem nasátého vzduchu, čím větší objem tím větší přesnost a také výdrž. Detektory Lifeloc, které mají Fuel cell o objemu 1" jsou stanovenými měřidly. Všechny ostatní detektory mají podstatně menší objem.Porovnáním obou technologií lze konstatovat, že polovodičové čidla jsou určena řádově pro stovky měření s přesností 10 % v hodnotách do 1 promile. Fuel cell technologie je určena pro profesionální zátěž v řádech tisíců měření a přesnost je zachována v celém rozsahu měření. Na základě našich zkušeností není výjimkou, že profesionální detektor Lifeloc FC Series je schopen provést více než 100 tis. měření.Více o výrobci a jeho produktech na V-NET CZ.