Od června musí mít každý řidič ve Francii povinně alkoholtester Čtěte zprávu na stránkách www.novinky.cz.
- Typ senzoru: Fuell Cell sensor / Elektrochemický.
- Rozsah měření: 0,00 – 5,00 promile.
- Čas přípravy k měření: 18 sec.
- Čas reakce: 10 sec.
- Kalibrace: pravidelně po 6 měsících.
- Baterie: 2×1,5V alkalická.
- Životnost baterie: až 1500 měření.
- Vysoká měřící přesnost +/- 5%.
- Výsledek měření ve dvou desetiných hodnotách.
- Rychlé zahřátí senzoru alkoholtesteru.
- Krátká doba regenerace po testu.
- Velký a dobře čitelný LCD displej.
- Podsvícení displeje v nočním režimu.
- Indikátor slabé baterie.
- Počítadlo měření.
- Automatické vypnutí alkohol testeru.
- Odolnost a stabilita.
- Možnost přepnutí do třech různých jednotek (o/oo, mg/l, %BAC).
- Nastavitelnost zvukového signálu pro vybranou koncentraci alkoholu.
- Nastavitelnost délky dechu nutnou pro provedení zkoušky v intevalu 3 až 8 sekund.
- Nastavitelnost intenzity dechu při dechové zkoušce.
- Hmotnost: 132g vč. baterií.
Příslušenství
- Dvouvrstvé pouzdro
- 6 ks náustků
- 2 ks AA alkalické baterie
- Český návod k obsluze
Alkohol testery obecně:Současné dělení detektorů je zejména podle typu čidla. Tyto jsou buďto základní s polovodičovým čidlem nebo pokročilé detektory s Fuel cell senzorem. V posledních dvou letech došlo k významné změně v oblasti Fuel cell detektorů. Výrobci, kteří se dosud zabývali výrobou pouze polovodičových detektorů, začali ve velkých sériích vyrábět i detektory s Fuel cell. Hromadná výroba vždy přináší snížení ceny, a tak se detektory s touto technologií staly velmi cenově dostupné. Obě technologie se však velmi liší. Společné mají pouze to, že měří množství alkoholu v dechu.Polovodičové čidlo zahřeje se na teplotu kolem 300°C, vdechnutý vzduch dopadá v průběhu zkoušky na čidlo, kde se mění v závislosti na množství alkoholu a jiných těkavých látek el. napětí v čidle. Změna napětí je pak vyhodnocena a jako výsledek zobrazena hodnota na displeji. Slabinou této technologie je, že naměřená hodnota závisí na síle dechu a čidla reagují i na jiné chemické látky než je pouze alkohol. Měření může být tímto ovlivněno. Stabilita těchto čidel je nižší a dochází k rychlejšímu opotřebení.Fuel cell, v překladu palivový článek, je technolgie založena na principu palivového článku, který se v současné době začíná používat třeba k pohonu aut. Fuel cell se nezahřívá (vyšší výdrž baterií), v průběhu zkoušky pouze tlakové čidlo kontroluje množství vdechnutého vzduchu a na konci zkoušky pumpa nasaje do článku přesný objem vzorku. Článek začne spalovat alkohol a vyrobí z něj elektrický proud. Podle množství vyrobeného proudu je určeno množství alkoholu v dechu. Fuel cell není ovlivněna žádnými cizími látkami ani sílou dechu. Jednotlivé Fuel cell se mezi sebou liší objemem nasátého vzduchu, čím větší objem tím větší přesnost a také výdrž. Detektory Lifeloc, které mají Fuel cell o objemu 1" jsou stanovenými měřidly. Všechny ostatní detektory mají podstatně menší objem.Porovnáním obou technologií lze konstatovat, že polovodičové čidla jsou určena řádově pro stovky měření s přesností 10 % v hodnotách do 1 promile. Fuel cell technologie je určena pro profesionální zátěž v řádech tisíců měření a přesnost je zachována v celém rozsahu měření. Na základě našich zkušeností není výjimkou, že profesionální detektor Lifeloc FC Series je schopen provést více než 100 tis. měření.Více o výrobci a jeho produktech naleznete na v-net.cz.