Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Cestování, průvodci
Z obsahu.O autorce 9.Úvod 11.První část: Teoretická východiska.1 Cestovní ruch – vymezení základních pojmů .1.1 Definice cestovního ruchu 15.1.2 Cestovní ruch jako předmět výzkumu, nebo samostatná vědní disciplína 18.1.3 Klasifikace cestovního ruchu 19.2 Trendy ve vývoji cestovního ruchu .2.1 Současné ...viac
Z obsahu.O autorce 9.Úvod 11.První část: Teoretická východiska.1 Cestovní ruch – vymezení základních pojmů .1.1 Definice cestovního ruchu 15.1.2 Cestovní ruch jako předmět výzkumu, nebo samostatná vědní disciplína 18.1.3 Klasifikace cestovního ruchu 19.2 Trendy ve vývoji cestovního ruchu .2.1 Současné tendence ve vývoji cestovního ruchu 25.2.2 Masový a alternativní cestovní ruch 27.Druhá část: Nové produkty z hlediska motivace účastníků.3 Gastronomický (kulinářský) cestovní ruch (Food tourism) .3.1 Vymezení pojmů 37.3.2 Jídlo a pití jako součást cestovního ruchu 40.3.3 Členění kulinářského cestovního ruchu 43.3.4 Gastronomie na seznamu kulturního dědictví UNESCO 47.3.5 Podpora rozvoje gastronomického cestovního ruchu 49.4 Zdravotní (léčebný) cestovní ruch (Medical tourism) .4.1 Vymezení pojmu zdravotní cestovní ruch 53.4.2 Zdravotní cestovní ruch – motivy účasti 56.4.3 Problémy a perspektivy rozvoje zdravotního cestovního ruchu 59.4.4 Výsledky výzkumů zdravotního cestovního ruchu 60.4.5 Zdravotní cestovní ruch v České republice 62.5 Dobrodružný cestovní ruch (Adventure tourism) .5.1 Vymezení pojmu dobrodružný cestovní ruch 65.5.2 Členění dobrodružného cestovního ruchu 69.5.3 Organizovaný dobrodružný cestovní ruch 74.6 Temný cestovní ruch (Dark tourism) .6.1 Vymezení pojmu 79.6.2 Motivy účasti na temném cestovním ruchu na straně poptávky 80.6.3 Klasifikace temného cestovního ruchu na straně nabídky – produkty .temného cestovního ruchu 81.6.4 Výsledky výzkumu v oblasti temného cestovního ruchu 87.7 Event turismus (Event tourism) .7.1 Vymezení pojmu event turismus 91.7.2 Klasifikace eventů v cestovním ruchu 93.7.3 Charakteristika eventů podle obsahu 98.7.4 Event turismus a event marketing v cestovním ruchu 110.7.5 Dopady eventů na destinaci cestovního ruchu 112.8 Dobrovolnický cestovní ruch (Volunteer tourism) .8.1 Vymezení pojmů 115.8.2 Vývoj dobrovolnického cestovního ruchu v České republice 117.8.3 Motivace účasti na dobrovolnickém cestovním ruchu 119.8.4 Negativní dopady dobrovolnického cestovního ruchu 121.9 Svatební cestovní ruch (Wedding tourism, Honeymoon .tourism) .9.1 Vymezení pojmu 125.9.2 Svatební turismus – cesty za účelem uzavření sňatku 127.9.3 Svatební turismus – svatební cesty 128.9.4 Loučení se svobodou 129.9.5 Svatební turismus v České republice 130.10 Filmový turismus .10.1 Vymezení pojmu filmový turismus 131.10.2 Nabídka v oblasti filmového turismu 133.10.3 Typologie filmového turisty (účastníka filmového turismu) 136.10.4 Film jako efektivní nástroj marketingu destinace cestovního ruchu 137.10.5 Produkty filmového turismu 140.11 Vesmírný cestovní ruch .11.1 Vymezení pojmů 143.11.2 Historie vesmírného cestovního ruchu 144.11.3 Klasifikace vesmírného cestovního ruchu 145.11.4 Problémy vesmírného cestovního ruchu 148.11.5 Současnost a perspektivy vesmírného cestovního ruchu 148.Třetí část: Nové produkty z hlediska potřeb cílových skupin.12 Cestovní ruch seniorů a osob se zdravotním postižením .12.1 Senioři jako cílový segment cestovního ruchu 153.12.2 Segmentace seniorů jako cílové skupiny 153.12.3 Senioři jako účastníci cestovního ruchu – základní znaky 156.12.4 Marketingová komunikace a informační zdroje 158.12.5 Nové zájmy v cestovním ruchu seniorů 159.12.6 Omezení pro cestování seniorů 161.12.7 Cestovní ruch osob se zdravotním postižením 162.12.8 Podpora cestovního ruchu seniorů a osob se zdravotním hendikepem .v Evropské unii a v České republice 165.13 Cestovní ruch zaměřený na segment LOHAS .13.1 Vymezení základních pojmů 169.13.2 LOHAS jako spotřebitelský segment 171.13.3 LOHAS a cestovní ruch 171.14 Cestovní ruch sexuálních menšin – LGBT tourism .14.1 Vymezení pojmů 177.14.2 Vývoj a současný stav LGBT turismu 178.14.3 Důvody růstu LGBT turismu 179.14.4 Organizace působící v oblasti LGBT turismu 180.14.5 Výzkumy v oblasti LGBT turismu 181.15 Cestovní ruch "košer" (Kosher tourism) .a "halal" (Halal tourism) .15.1 Košer turismus 183.15.2 Halal turismus 187.Závěr 191.Shrnutí 195.Summary 196.Použitá literatura 198.Internetové zdroje 207.O autorovi.Ing. Halina Kotíková, Ph.D.Vystudovala Fakultu ekonomiky služeb a cestovního ruchu v Banské Bystrici (1983). Titul Ph.D. získala v roce 2000. Pracovala v oblasti veřejného stravování a v cestovních kancelářích. Od roku 1995 působí na Univerzitě Palackého v Olomouci. Ve své pedagogické i odborné činnosti se zaměřuje na cestovní ruch a marketing. Několik semestrů přednášela cestovní ruch v Polsku a v Rakousku. Je autorkou učebních textů a odborných publikací s tematikou cestovního ruchu. Působí jako odborná konzultantka a lektorka v oblasti celoživotního vzdělávání, podílí se na řešení projektů Evropské unie zaměřených na vzdělávání v cestovním ruchu. Je členkou Komise cestovního ruchu Rady města Olomouc.Anotace.Kniha je první na našem trhu, která se věnuje novým trendům v nabídce cestovního ruchu a představuje je na konkrétních příkladech ze zahraničí i z České republiky. Je určena pracovníkům a podnikatelům v cestovním ruchu, pracovníkům veřejné správy a místních samospráv, studentům vysokých škol a odborným organizacím v cestovním ruchu.V první části knihy jsou stručně a přehledně uvedena teoretická východiska. Druhá část popisuje nové produkty z hlediska motivace účastníků cestovního ruchu – jde např. o dobrodružný cestovní ruch, kulinářský cestovní ruch, filmový cestovní ruch, dobrovolnický cestovní ruch nebo cestování za zdravím a léčbou a jiné. Ve třetí části se čtenáři seznámí s novými trendy v nabídce cestovního ruchu z pohledu nově definovaných cílových skupin, např. cestovní ruch osob se zdravotním postižením, cestovní ruch seniorů, cestování "halal" a "košer" nebo cestovní ruch sexuálních menšin a další. Publikace přináší informace, náměty a příklady, které dosud v ucelené podobě nebyly na našem trhu publikovány a měly by inspirovat k dalšímu rozvoji cestovního ruchu.
Prohlédněte si další Cestování, průvodci, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Cestování, průvodci.