Žurnalisti

Jiní zákazníci nakoupili v:
Cena: Ihned Do obchodu

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Eseje, studie, kritika, teorie

"K názvu tejto knihy ma inšpirovali myšlienky švédskej tlačovej ombudsmanky Yrsy Steniusovej. Jej prácu, či už ako významnej publicistky, alebo ombudsmanky (od roku 2007) sledujem už viac rokov. Patrí k neúnavným bojovníkom za etickú čistotu tlačových médií, odvážne odhaľuje ich manipulácie, šírenie ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Eseje, studie, kritika, teorie

Popis

"K názvu tejto knihy ma inšpirovali myšlienky švédskej tlačovej ombudsmanky Yrsy Steniusovej. Jej prácu, či už ako významnej publicistky, alebo ombudsmanky (od roku 2007) sledujem už viac rokov. Patrí k neúnavným bojovníkom za etickú čistotu tlačových médií, odvážne odhaľuje ich manipulácie, šírenie poloprávd a lží, hrubé zasahovanie do súkromia a cti ľudí. Vo funkcii ombudsmanky kontroluje aj internet. Najnovšie žiada pokuty pre skupiny nenávistných blogerov, obáva sa totiž vývoja na internete, kde si môže ktokoľvek písať, čo sa mu zachce. Už to vraj zašlo priďaleko. Od občanov dostáva sťažnosti na jednotlivé články v médiách, monitoruje ich aj sama. Komunikuje s médiami o riešení prehreškov, podniká opatrenia, keď nechcú uverejňovať odpovede. Zložitejšie prípady posúva Švédskej tlačovej rade fungujúcej už od roku 1916. Ide o najstarší tribunál tohto druhu na svete. Predsedom je sudca, ďalej ho tvoria traja zástupcovia verejnosti a traja zástupcovia médií. V kompetencii rady je ukladanie pokút, rozhodovanie o povinnosti uverejniť odpovede, publikovať prípad v časopisoch The Press Journal a The Journalist. Pravdupovediac, Yrsa Steniusová ma neinšpirovala iba k názvu knihy, ale aj k jej napísaniu, no najmä k tomu, že som sa po dlhých rokoch publicistického pôsobenia začal pred niekoľkými rokmi cieľavedome venovať prešľapom našich médií." Pavol Dinka.