"Proč je umění krásné? Protože je zbytečné!" poznamenává v Knize neklidu Fernando Pessoa. Co je ale potom v životě nezbytné a proč člověk věnuje tolik času a energie právě takovým zbytečnostem, jako jsou románové příběhy, symfonické skladby nebo malba? A proč právě s uměním spojujeme sílu a jedinečnost ...
Millie Marotta is a hugely popular illustrator and her idiosyncratic drawings of the world\''s strange, cute, weird and lovely creatures will draw you in. Millie\''s Animal Kingdom offers a range of beautiful illustration to personalise and make your own. The artist\''s intricate style of illustration ...
In our search for truth, how far have we advanced? This uniquely human quest for good explanations has driven amazing improvements in everything from scientific understanding and technology to politics, moral values and human welfare. But will progress end, either in catastrophe or completion - or will ...
Dva zlomové roky a jejich relevance pro dnešek (Christoph Klessmann, Souvislosti mezi roky 1968 a 1989, Rainer Eckert, 1968 a 1989: Jeden pohled – dvě perspektivy, Rüdiger Ritter, Rok 1968 a proměna kultury protestu v hudbě ve Spolkové republice a v ČSSR) - II. Dobové svědectví a moderní výuka dějepisu ...
Byli slavní a ve svých oborech mimořádně úspěšní. Spojuje je však ještě cosi - temný moment smrti: zemřeli předčasně, za dramatických a často nevyjasněných okolností, mnohdy z vlastní vůle. Osudy hrdinů nejrůznějších historických ér a oblastí lidské činnosti do pětadvacítky poutavých příběhů zpracoval ...
Elektronická kniha - autor Michal Dlouhý, 96 stran.Slova: "ve jménu zákona" v jazyce v místě obvyklém užíval četník, kdykoliv ve službě proti někomu zakročoval. O pronásledování pachatelů dnes již zapomenutých zločinů, přečinů, ale i přestupků příslušníky československého četnického sboru při výkonu ...
V 11. svazku populárního historického cyklu autor nabízí především panoramatický obraz "života všední dnů" české společnosti na přelomu 19. a 20. století. Vyprávění je pestrou faktografickou mozaikou o stylu života a práci, bydlení, školství, platech a výdělcích, cenách, rodině a manželství, trávení ...
Príbeh galérie Nedbalka sa zacĚŚal zberatelĚŚskou vášnĚŚou a víziou, pri ktorej sa nemožné stalo skutocĚŚnostĚŚou. Galéria Nedbalka má pätĚŚ rokov. Okrem konštatovania "ako ten cĚŚas letí" nám toto jubileum dáva príležitostĚŚ obzrietĚŚ sa spätĚŚ a zhodnotitĚŚ, ako sa naplnil pôvodný zámer vybudovania ...
Dance class: The master of bodies in motionMost commonly associated with the birth of the Impressionist movement in mid-19th-century Paris, Edgar Degas (1834 1917) in fact defied easy categorization and instead developed a unique style, strongly influenced by Old Masters, the body in motion, and everyday ...
Debuting in Milan, Fontana settled in Paris in the mid 1930s, where he joined the Abstraction-Creation group and created expressionist sculptures in ceramic and bronze. He later moved to Argentina, where he developed his highly influential Technical Manifesto of Spatialism, a modernist marvel, characteristic ...
Biografie jedné z předních osobností polské Solidarity, ženy, jejíž propuštění ze zaměstnání v Gdaňské loděnici v roce 1980 vedlo k vlně stávek a protestů, jejichž vyústěním bylo založení Nezávislého samosprávného odborového svazu Solidarita. Portrét Anny Walentynowiczové je vykreslen na pozadí doby, ...
Publikace se věnuje výhradně období, kdy Kokoschka pobýval v Československu. Komentáře u vybraných děl z let 1934-1938 poukazují na Kokoschkův vliv na české umělecké prostředí a tamější inspirační zdroje jeho tvorby. Jednotlivé eseje přibližují Kokoschkův soukromý i veřejný život, ale také jeho politické ...
Cílem publikace je předložit čtenáři portrét rakouského filmaře Petera Kubelky, který patří k stěžejním postavám dějin světové kinematografie. Tvorbu Petera Kubelky charakterizuje bezvýhradné sepětí s filmem, jeho historií, teorií, technologií, archivací, restaurátorstvím, propagací, kurátorstvím a obecně ...
8-bit classic video games are burned into the collective consciousness of an entire generation thanks to countless hours spent with Pac-Man, Mario Bros., Zelda, Mega Man, and others. Now, what was once considered "only video games" is also celebrated for its fine art of design. This lavish art book traces ...