Lektorské dovednosti

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Metodické učebnice, příručky

Anotace.Praktická a čtivá příručka je určena jak začínajícím lektorům, kteří chtějí dobře zvládnout svou práci, tak i těm zkušenějším, kteří v ní naleznou náměty na vylepšení a zpestření své činnosti. Důraz je kladen na klíčové schopnosti lektora a jeho zvládání vzdělávacího procesu. Zjistíte, proč a ...viac

Je nám líto. Tento produkt neni aktuálně v nabídce žádného e-shopu na Pricemánii.

Nejoblíbenější produkty v kategórií Metodické učebnice, příručky

Popis

Anotace.Praktická a čtivá příručka je určena jak začínajícím lektorům, kteří chtějí dobře zvládnout svou práci, tak i těm zkušenějším, kteří v ní naleznou náměty na vylepšení a zpestření své činnosti. Důraz je kladen na klíčové schopnosti lektora a jeho zvládání vzdělávacího procesu. Zjistíte, proč a jak analyzovat vzdělávací potřeby, jak se připravit na vzdělávací akci a úspěšně zvládnout celý proces lektorování, jaké hry a další aktivizační prvky použít při vzdělávání, jak řešit komplikované situace a problémy či proč je důležité závěrečné hodnocení vzdělávací akce a jak je provést. Dozvíte se také, jak postupovat, chcete-li podnikat jako soukromý lektor, konzultant nebo jiný vzdělavatel. Druhé vydání přináší navíc rozšířenou nabídku metod práce s posluchači, her a dalších rad a tipů, jak řešit lektorsky náročné situace. Kniha je psána tak, aby poskytla srozumitelné, konkrétní a osvědčené nápady, tipy a doporučení všem zájemcům o zajímavé a zábavné učení přinášející vidit.elné výsledky.Z obsahu.O autorce 8.Předmluva 9.1. Co to znamená, když. aneb Čím chci být 11.1.1 Popis rolí vzdělavatele 12.Konzultant/poradce 12.Lektor 12.Kouč 13.Mentor/tutor 13.Supervizor 14.Facilitátor 14.Mediátor 14.2. Jsem lektor aneb Hlavní kompetence lektora 17.2.1 Obraz lektora 18.Vizuální kontakt 20.Mimika 21.Postoj a pohyb 21.Gestika a proxemika - gesta a práce s prostorem 22.Paralingvistika - práce s hlasem 22.2.2 Kompetence lektora 25.2.3 Hodnoty lektora 27.3. Začátek je klíčový aneb Analýza vzdělávacích potřeb 31.3.1 Varianty vzdělávání ve firmách či v organizacích 32.3.2 Analýza vzdělávacích potřeb 34.3.3 Tři kroky práce na zakázce 36.Příprava 36.Realizace 37.Evaluace 38.4. Příprava je základ aneb Didaktika a metodika vzdělávací akce 39.4.1 Cíl, výstup a scénář vzdělávací akce 40.Cíle vzdělávací akce 41.Scénář vzdělávací akce 42.4.2 Typy vzdělávacích akcí 43.Přednáška 43.Seminář 44.Workshop 46.4.3 Lektorský tandem 50.5. Jedeme! aneb Proces vzdělávací akce 53.5.1 Struktura akce 54.5.2 Práce s lidmi a s atmosférou 58.Péče o lidi 58.Pozitivní klima 61.5.3 Proces učení, metody učení 64.Metody učení 66.6.Hry, hrátky a icebreakery aneb Aktivizační prvky ve vzdělávacím procesu 71.6.1 Účel, popis a využití her 73.Icebreakery 74.Hrátky 78.Hry 84.6.2 Další druhy aktivit - případové studie, modelové situace, simulace, videotrénink 86.6.3 Pomůcky a práce s nimi 89.7. Řešíme problémy aneb Komplikované situace při vzdělávací akci 93.7.1 Prevence problematických situací ve vzdělávacím procesu 94.7.2 Obtížné situace a jejich řešení 100.8. Hodnocení je zapotřebí aneb Evaluace jako výstup z akce 109.8.1 Typy evaluací 110.8.2 Formy evaluace, jejich výhody a využití 112.9.Zádrhele a kotrmelce aneb Čemu se má lektor vyhnout a proč 119.9.1 Lektorské hříchy, chyby a omyly 120.9.2 Jak na to, když je u sebe objevíte 124.10. Podnikám jako lektor aneb Marketing, PR a finance v práci lektora 133.10.1 Zázemí lektorského podnikání 134.10.2 Marketing a PR lektora 136.Marketingová strategie lektora 136.Marketingová taktika lektora 137.PR lektora 141.10.3 Práce s financemi 142.10.4 Time management lektora 144.Doslov 149.Slovník 150.Seznam použité literatury 153.Přílohy:.Příloha 1 Příklad anotace programu 155.Příloha 2 Ukázka ankety pro analýzu vzdělávacích potřeb 157.Příloha 3 Scénář kurzu 159.Příloha 4 Help list pomůcek 161.Příloha 5 Marketingový plán lektora 162.Příloha 6 Příklad hodnotícího dotazníku pro účastníky 164.Příloha 7 Příklad hodnotícího dotazníku pro organizátory 166.Příloha 8 Příklad hodnotící zprávy z workshopu 168.Příloha 9 Plán osobního rozvoje 172.O autorovi.PaedDr. Olga Medlíková.Pracuje od roku 1996 jako soukromá lektorka, konzultantka a moderátorka.Vystudovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem a absolvovala výcviky komunikace a stres managementu, kurzy dramatické výchovy, trénink školitelů, kurzy facilitace a mediace atd.Specializuje se na trénink mluvčích, komunikaci, argumentaci, rétoriku a společenský protokol. Externě přednáší na Masarykově ústavu vyšších studií při ČVÚT Praha.Zaměřuje se na výcvik managementu, pracuje pro firmy i na projektech v oblasti neziskové sféry a státní správy.Je autorkou knih zabývajících se komunikací a veřejným vystupováním, přispívá do řady časopisů a periodik.Bližší informace o autorce najdete na www.satnik.net.

Reklama

Reklama