Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů V - TATRA

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Motorismus

Pátý díl symbolicky ukončuje řadu autobusů a trolejbusů, vyráběných a provozovaných na bývalém území Československa užitkovými vozidly značky Tatra. Továrnu Tatra založil v Kopřivnici Ignaz Schustala v roce 1850 jako dílnu na výrobu kočárů a později také železničních vagónů. V roce 1900 se v Kopřivnici ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Motorismus

Popis

Pátý díl symbolicky ukončuje řadu autobusů a trolejbusů, vyráběných a provozovaných na bývalém území Československa užitkovými vozidly značky Tatra. Továrnu Tatra založil v Kopřivnici Ignaz Schustala v roce 1850 jako dílnu na výrobu kočárů a později také železničních vagónů. V roce 1900 se v Kopřivnici experimentálně vyroben kus parního omnibusu, autobusy se zážehovými motory jsou postupně vyráběny až od roku 1907. Továrna nesla v letech 1900 až 1921 německý název Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriksgesellschaft a obchodní značka Tatra vzniká až v roce 1919. V roce 1927 získává firma konečně český název Tatra a ten firmě zůstává až do fúze s pražskou společností Ringhoffer. Od roku 1936, kdy byl vyroben první trolejbus Tatra T86, již vystupuje pod společným názvem Závody Ringhoffer-Tatra, a. s. Firma dodávala na trh široký sortiment autobusů se zážehovými, později i vznětovými motory, ke kterým se přidaly i trolejbusy. Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů představuje poprvé v ucelené podobě vozidla automobilky TATRA. Tímto dílem a rokem 1989 se uzavírá pomyslná historie československých výrobců. V knize se nachází 51 barevných, 271 černobílých fotografií, 65 reprintů a 81 výkresů. Nakladatelství připravuje ještě šestý díl Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů, který bude čistě fotografický.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Motorismus, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Motorismus.

Reklama