Personalistika pro manažery a personalisty

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Práce, pracovní vztahy

Anotace: Personalistika pro manažery a personalisty přináší ucelený pohled na personalistiku a personální činnosti v moderní organizaci. Manažeři a personalisté si prostřednictvím publikace osvojí systémové a strategické zásady a postupy organizace personalistiky, vytváření a analýzy pracovních míst, ...viac

Je nám líto. Tento produkt neni aktuálně v nabídce žádného e-shopu na Pricemánii.

Nejoblíbenější produkty v kategórií Práce, pracovní vztahy

Popis

Anotace: Personalistika pro manažery a personalisty přináší ucelený pohled na personalistiku a personální činnosti v moderní organizaci. Manažeři a personalisté si prostřednictvím publikace osvojí systémové a strategické zásady a postupy organizace personalistiky, vytváření a analýzy pracovních míst, plánování zaměstnanců, obsazování volných pracovních míst, řízení pracovního výkonu a hodnocení zaměstnanců, odměňování zaměstnanců, vzdělávání zaměstnanců, péče o zaměstnance a pracovní podmínky i využívání personálního informačního systému. Publikace představuje osvědčené personální činnosti a seznamuje s důležitými ustanoveními pracovněprávních předpisů, zejména odkazuje na související ustanovení zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů (podle právního stavu k 1. 1. 2012). Z obsahu: O autorovi 9 Úvod 11 Summary 13 1. Organizace personalistiky 15 1.1 Co znamená personalistika? 16 1.1.1 Lidské zdroje a úspěch organizace 16 1.1.2 Zaměstnávání lidí a pracovněprávní vztahy 17 1.1.3 Trh práce a zdroje zaměstnanců 27 1.2 Jak se vyvíjí personalistika? 28 1.2.1 Personální administrativa 29 1.2.2 Personální řízení 30 1.2.3 Řízení lidských zdrojů 30 1.3 Co je úkolem personalistiky? 31 1.3.1 Schopní a motivovaní zaměstnanci32 1.3.2 Systém personálních činností 33 1.3.3 Strategické řízení lidských zdrojů 36 1.4 Kdo zabezpečuje personalistiku? 39 1.4.1 Manažeři (vedoucí zaměstnanci) 39 1.4.2 Personalisté (personální útvar) 41 1.4.3 Poskytovatelé personálních služeb 42 2. Vytváření a analýza pracovních míst 45 2.1 Pojetí pracovního místa 46 2.1.1 Obsah práce 46 2.1.2 Dělba práce 47 2.2 Vytváření pracovních míst 48 2.2.1 Mechanistický přístup 49 2.2.2 Motivační přístup 50 2.3 Analýza pracovních míst 54 2.3.1 Výstupy analýzy pracovních míst 54 2.3.2 Metody analýzy pracovních míst 56 3. Plánování zaměstnanců 59 3.1 Oblasti plánování zaměstnanců 60 3.1.1 Plánování potřeby zaměstnanců 60 3.1.2 Plánování pokrytí potřeby zaměstnanců 60 3.1.3 Plánování personálního rozvoje zaměstnanců 61 3.2 Postup plánování zaměstnanců 61 3.2.1 Řešení nedostatku zaměstnanců 64 3.2.2 Řešení nadbytku zaměstnanců 65 4. Obsazování volných pracovních míst 67 4.1 Volné pracovní místo 68 4.1.1 Postup obsazování volných pracovních míst 68 4.1.2 Právní úprava obsazování volných pracovních míst 69 4.2 Získávání zaměstnanců 72 4.2.1 Potřeba obsadit volné pracovní místo 73 4.2.2 Popis a specifikace volného pracovního místa 73 4.2.3 Identifikace potenciálních zdrojů zaměstnanců 74 4.2.4 Stanovení vhodné metody získávání zaměstnanců 75 4.2.5 Určení dokumentů požadovaných od uchazečů o zaměstnání 77 4.2.6 Formulace a uveřejnění nabídky zaměstnání 79 4.2.7 Předběžný výběr vhodných uchazečů o zaměstnání 82 4.3 Výběr zaměstnanců 83 4.3.1 Kritéria výběru zaměstnanců 84 4.3.2 Metody výběru zaměstnanců 84 4.3.3 Výběr nejvhodnějšího uchazeče o zaměstnání 90 4.4 Přijímání zaměstnanců 91 4.4.1 Vznik pracovního poměru 91 4.4.2 Změny pracovního poměru 97 4.4.3 Skončení pracovního poměru 100 4.4.4 Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr 106 4.5 Adaptace zaměstnanců 109 4.5.1 Adaptační program 109 5. Řízení pracovního výkonu a hodnocení zaměstnanců 111 5.1 Pojetí pracovního výkonu 112 5.2 Řízení pracovního výkonu 112 5.2.1 Principy řízení pracovního výkonu 113 5.2.2 Proces řízení pracovního výkonu 113 5.3 Hodnocení zaměstnanců 115 5.3.1 Forma hodnocení zaměstnanců 115 5.3.2 Systém hodnocení zaměstnanců 116 5.3.3 Vedení hodnotícího rozhovoru 119 6. Odměňování zaměstnanců 123 6.1 Účel odměňování zaměstnanců 124 6.2 Právní úprava odměňování zaměstnanců 124 6.2.1 Mzda, plat nebo odměna z dohody 125 6.2.2 Stejná práce nebo práce stejné hodnoty 125 6.2.3 Minimální mzda 127 6.2.4 Zaručená mzda 128 6.3 Mzdový systém zaměstnavatele 130 6.3.1 Mzda a mzdové formy 131 6.3.2 Sjednání, stanovení nebo určení mzdy 135 6.3.3 Mzdotvorné faktory a složky mzdy 138 6.4 Zaměstnanecké výhody 143 7. Vzdělávání zaměstnanců 145 7.1 Účel vzdělávání zaměstnanců 146 7.1.1 Oblasti vzdělávání člověka 146 7.1.2 Oblasti vzdělávání zaměstnance 147 7.2 Systematické vzdělávání zaměstnanců 148 7.2.1 Identifikace potřeby vzdělávání 149 7.2.2 Plánování vzdělávání 149 7.2.3 Realizace vzdělávání 150 7.2.4 Hodnocení vzdělávání 150 7.3 Metody vzdělávání zaměstnanců 150 7.3.1 Vzdělávání na pracovišti 151 7.3.2 Vzdělávání mimo pracoviště 152 8. Péče o zaměstnance a pracovní podmínky 153 8.1 Pojetí péče o zaměstnance 154 8.2 Pracovní doba a doba odpočinku 155 8.2.1 Délka pracovní doby 156 8.2.2 Rozvržení pracovní doby 160 8.2.3 Přestávka v práci na jídlo a oddech 167 8.2.4 Nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami 168 8.2.5 Nepřetržitý odpočinek v týdnu 169 8.2.6 Flexibilní pracovní režimy 170 8.3 Pracovní prostředí 171 8.3.1 Prostorové řešení pracoviště 172 8.3.2 Barevná úprava pracoviště 174 8.3.3 Mikroklimatické podmínky na pracovišti 175 8.3.4 Osvětlení pracoviště 176 8.3.5 Hluk na pracovišti 177 8.4 Bezpečnost a ochrana zdraví při práci 178 8.4.1 Pracovní úraz a nemoc z povolání 179 8.4.2 Předcházení ohrožení života a zdraví při práci 182 8.4.3 Povinnosti zaměstnavatele 185 8.4.4 Práva a povinnosti zaměstnance 186 9. Personální informační systém 189 9.1 Vedení personální evidence 190 9.1.1 Osobní údaje 190 9.1.2 Osobní spis 192 9.2 Počítačový personální informační systém (HRIS) 192 9.2.1 Přednosti a problémy HRIS 193 9.2.2 Výběr a zavedení HRIS 193 9.3 On-line personalistika 197 9.3.1 Personální portál 197 9.3.2 Elektronické získávání zaměstnanců 198 9.3.3 Elektronické vzdělávání zaměstnanců 201 9.3.4 Poskytování aplikačních služeb 202 Literatura 204 O autorovi: Ing. Martin Šikýř, Ph.D. Získal vysokoškolské vzdělání absolvováním magisterského studijního programu Aplikovaná informatika ve studijním oboru Informační management na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze a doktorského studijního programu Ekonomika a management ve studijním oboru Podniková ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze. V současnosti pracuje jako odborný asistent na katedře personalistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. V odborné práci se zabývá problematikou řízení pracovního výkonu a souvisejícími procesy řízení lidských zdrojů, zejména výběrem, hodnocením, odměňováním a vzděláváním zaměstnanců.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Práce, pracovní vztahy, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Práce, pracovní vztahy.

Reklama