Geografie turismu

Jiní zákazníci nakoupili v:
Cena: Ihned Do obchodu

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Řízení, plánování, výroba

Anotace.Na trhu ojedinělá publikace seznamuje studenty vysokých škol a vyšších odborných škol a pracovníky v oblasti turismu s problematikou geografie turismu v mimoevropských teritoriích. Výhody knihy oproti ostatním na toto téma spočívají v tom, že autorka svět dělí podle metodiky UNWTO (vhodná návaznost ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Řízení, plánování, výroba

Popis

Anotace.Na trhu ojedinělá publikace seznamuje studenty vysokých škol a vyšších odborných škol a pracovníky v oblasti turismu s problematikou geografie turismu v mimoevropských teritoriích. Výhody knihy oproti ostatním na toto téma spočívají v tom, že autorka svět dělí podle metodiky UNWTO (vhodná návaznost na ostatní publikace věnované cestovnímu ruchu) a nabízí komplexní přehled regionů z hlediska geografie turismu a podrobnější charakteristiku vybraných zemí daných regionů. V knize se nejprve seznámíte s nejdynamičtěji rostoucím regionem turismu, kterým je Asie a Pacifik, dále poznáte předpoklady turismu v regionu Amerika a na konec se budete věnovat regionu Středního východu a jeho potenciálu z hlediska turismu. Region Afrika má ze všech uvedených regionů největší možnosti lokalizačních podmínek turismu, ale vzhledem ke špatné úrovni selektivních a realizačních předpokladů nelze předpokládat výraznější nárůst návštěvnosti. U každého regionu najdete kromě celkového zhodno.cení předpokladů cestovního ruchu (selektivní, lokalizační, realizační) informace o všech zemích, které jsou jeho součástí.Z obsahu.O autorce 8.Úvod 9.1. Geografie turismu a rozložení mezinárodního turismu 11.1.1 Geografie turismu 11.1.2 Regionální rozložení mezinárodního turismu dle UNWTO 20.1.3 Shrnutí a úkoly 21.2. Region Asie a Pacifik z hlediska geografie turismu 23.2.1 Selektivní předpoklady turismu 23.2.1.1 Objektivní předpoklady turismu 23.2.1.2 Subjektivní předpoklady turismu 25.2.2 Lokalizační předpoklady turismu 25.2.2.1 Přírodní předpoklady turismu 25.2.2.2 Společenské předpoklady turismu 27.2.3 Realizační předpoklady turismu 28.2.4 Jednotlivé subregiony Asie a Pacifiku 28.2.4.1 Severovýchodní Asie 28.2.4.2 Jihovýchodní Asie 29.2.4.3 Jižní Asie 32.2.4.4 Oceánie 33.2.5 Země regionu z hlediska geografie turismu 35.2.5.1 Čína 35.2.5.2 Hongkong 40.2.5.3 Macao 41.2.5.4 Malajsie 43.2.5.5 Thajsko 47.2.5.6 Sinpapur 50.2.5.7 Indie 52.2.5.8 Pákistán 56.2.5.9 Austrálie 58.2.5.10 Nový Zéland 62.2.5.11 Ostatní země Asie a Pacifiku 64.2.6 Shrnutí a úkoly 67.3. Region Amerika z hlediska geografie turismu 70.3.1 Selektivní předpoklady turismu 70.3.1.1 Objektivní předpoklady turismu 70.3.1.2 Subjektivní předpoklady turismu 72.3.2 Lokalizační předpoklady turismu 73.3.2.1 Přírodní předpoklady turismu 73.3.2.2 Společenské předpoklady turismu 75.3.3 Realizační předpoklady turismu 75.3.4 Jednotlivé subregiony Ameriky 76.3.4.1 Severní Amerika 76.3.4.2 Střední Amerika 77.3.4.3 Karibik 78.3.4.4 Jižní Amerika 79.3.5 Země regionu z hlediska geografie turismu 82.3.5.1 USA 82.3.5.2 Mexiko 86.3.5.3 Kanada 89.3.5.4 Kostarika 93.3.5.5 Panama 95.3.5.6 Dominikánská republika 97.3.5.7 Portoriko 100.3.5.8 Kuba 101.3.5.9 Jamajka 105.3.5.10 Bahamy 107.3.5.11 Argentina 109.3.5.12 Brazílie 111.3.5.13 Ostatní státy Ameriky 115.3.6 Shrnutí a úkoly 117.4. Region Střední východ z hlediska geografie turismu 120.4.1 Selektivní předpoklady turismu 120.4.1.1 Objektivní předpoklady turismu 120.4.1.2 Subjektivní předpoklady turismu 125.4.2 Lokalizační předpoklady turismu 126.4.2.1 Přírodní předpoklady turismu 126.4.2.2 Společenské předpoklady turismu 126.4.3 Realizační předpoklady turismu 127.4.4 Země regionu z hlediska geografie turismu 128.4.4.1 Bahrajn 128.4.4.2 Egypt 131.4.4.3 Irák 135.4.4.4 Jemen 138.4.4.5 Jordánsko 142.4.4.6 Libanon 146.4.4.7 Saúdská Arábie 150.4.4.8 Spojené arabské emiráty 153.4.4.9 Sýrie 156.4.4.10 Ostatní státy Středního východu 159.4.5 Shrnutí a úkoly 160.5. Region Afrika z hlediska geografie turismu 163.5.1 Selektivní předpoklady turismu 163.5.1.1 Objektivní předpoklady turismu 163.5.1.2 Subjektivní předpoklady turismu 167.5.2 Lokalizační předpoklady turismu 167.5.2.1 Přírodní předpoklady turismu 167.5.2.2 Společenské předpoklady turismu 169.5.3 Realizační předpoklady turismu 169.5.4 Jednotlivé subregiony Afriky 170.5.4.1 Severní Afrika 170.5.4.2 Subsaharská Afrika 171.5.5 Země regionu z hlediska geografie turismu 175.5.5.1 Maroko 176.5.5.2 Tunisko 179.5.5.3 Nigérie 182.5.5.4 Ghana 184.5.5.5 Kamerun 187.5.5.6 Angola 189.5.5.7 Zimbabwe 191.5.5.8 Mosambik 194.5.5.9 Keňa 196.5.5.10 Jihoafrická republika 199.5.5.11 Botswana 202.5.5.12 Ostatní státy regionu Afrika 205.5.6 Shrnutí a úkoly 207.Závěr 210.Shrnutí/Summary 211.Přílohy 213.O autorovi.Ing. Iveta Hamarneh, Ph.D. (* 1971).V roce 1994 absolvovala Fakultu financí a účetnictví a vedlejší specializaci Cestovní ruch na Vysoké škole ekonomické v Praze. Po studiu se věnovala přednáškové a konzultační činnosti na VŠE v Praze, zároveň zde působila jako samostatný odborný referent mezinárodního projektu M.A. Economics of International Trade and European Integration. V roce 2001 obhájila na VŠE v Praze dizertační práci na téma Postavení cestovního ruchu v mezinárodních ekonomických vztazích a získala titul Ph.D. v oboru Mezinárodní ekonomické vztahy. V roce 2007 získala Osvědčení za absolvování kurzu Vysokoškolská pedagogika (Centrum pro studium vysokého školství).Je autorkou knihy Geografie cestovního ruchu - Evropa (2008), publikace Připravenost českých podnikatelských subjektů v cestovním ruchu na vstup do EU (GAČR 402/04/P133) a vysokoškolských skript: Geografie cestovního ruchu Česka (2010), Pokyny pro vypracování bakalářské, diplomové a jiné písemné práce (2009). Dále je autorkou řady odborných článků (v českém i anglickém jazyce), které se věnují geografii cestovního ruchu, ale i dalším tématům turismu (nové trendy turismu, společenská odpovědnost firem v turismu apod.).V současné době se věnuje přednáškové a konzultační činnosti na Vysoké škole obchodní v Praze, o. p. s., Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze a na Vyšší obchodní podnikatelské škole, s. r. o. Je členkou Společnosti vědeckých expertů v cestovním ruchu.

Reklama

Reklama