Jak z dobré firmy udělat skvělou

Jiní zákazníci nakoupili v:
Cena: Ihned Do obchodu

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Řízení, plánování, výroba

Existují společnosti, které navzdory těžkostem přemění dlouhodobě průměrný či ještě horší výkon na dlouhodobě skvělé výsledky? A pokud ano, jaké jsou univerzální určující vlastnosti, které způsobí, že se společnost změní z dobré ve skvělou? Za použití přísných testů určil Jim Collins a jeho výzkumný ...viac

Na skladě Zobrazit cenu včetně dopravy

Nejoblíbenější produkty v kategórií Řízení, plánování, výroba

Popis

Existují společnosti, které navzdory těžkostem přemění dlouhodobě průměrný či ještě horší výkon na dlouhodobě skvělé výsledky? A pokud ano, jaké jsou univerzální určující vlastnosti, které způsobí, že se společnost změní z dobré ve skvělou? Za použití přísných testů určil Jim Collins a jeho výzkumný tým elitní skupinu společností, kterým se podařilo začít dosahovat skvělých výkonů a tyto skvělé výkony si udržet po dobu minimálně patnácti let. Jak byly skvělé? Po své transformaci vytvářely tyto firmy kumulované výnosy akcií, které překonávaly běžný akciový trh za patnáct let v průměru sedminásobně, což je dvakrát více, než společný výkon největších světových společností, jako např. Coca-Cola, Intel, General Electric a Merck. Výzkumný tým porovnával firmy, které se z dobrých staly skvělými, s pečlivě vybranou skupinou porovnávaných společností, kterým se přeměna z dobrých na skvělé nepodařila. V čem byl rozdíl? Proč se jedné skupině podařilo stát se skvělou, zatímco d.ruhá skupina zůstala jenom dobrá?Výzkumný tým analyzoval historii všech osmadvaceti společností ve studii celých pět let. Po prozkoumání ohromného množství dat a tisíců stran rozhovorů objevil Jim Collins a jeho tým rozhodující faktory pro úspěšnou přeměnu dobrého ve skvělé - proč některé společnosti udělají velký skok vpřed a jiné ne.Poznatky zjištěné ve studii budou pro mnohé překvapením. Vrhají světlo na prakticky všechny oblasti manažerské strategie a praxe. Klíčové poznatky:.Vůdcové 5. úrovně: Výzkumný tým šokovalo zjištění, jaký typ vůdce je potřebný k dosažení skvělosti.Ježčí koncepce (jednoduchost v rámci tří kruhů): Přeměna dobrého ve skvělé vyžaduje překročení prokletí kvalifikace.Kultura disciplíny: Spojíte-li kulturu disciplíny s etikou podnikání, získáte kouzelný recept na skvělé výsledky. Technologické akcelerátory: Firmy, které se z dobrých staly skvělými, mají na roli technologie odlišný pohled. Setrvačník a bludný kruh: Těm, kdo spouštějí programy radikálních změn a velkých restrukturalizací, se téměř s určitostí skok od dobrého ke skvělému nepodaří."Některé klíčové koncepce objevené ve studii," poznamenává Jim Collins, "jsou v naprostém rozporu s naší moderní podnikatelskou kulturou a některé lidi upřímně rozčílí.".Možné to je, ale kdo si může dovolit tato zjištění ignorovat?O autorovi.Jim Collins.Je spoluautor knihy Built to Last, která je několik let americkým bestsellerem s nákladem přes milion výtisků. Zkoumá tzv. trvale skvělé společnosti a působí jako poradce vedoucích pracovníků v podnikatelské i sociální sféře. Pracoval jako pedagog na Stanford University Graduate School of Business, kde mu byla udělena cena Distinguished Teaching Award, a v současnosti působí v rámci své laboratoře pro výzkum managementu v městě Boulder ve státě Colorado v USA.Z obsahu.O autorovi 9.Předmluva 15.1. Dobrý je nepřítel skvělého 17.1.1 Nezdolná zvídavost 21.1. fáze: Hledání 21.2. fáze: S čím porovnáváme 23.3. fáze: Obsah černé skříňky 24.4. fáze: Od chaosu ke koncepci27.1.2 Nadčasová "fyzikální podstata" přeměny dobrého ve skvělé 30.2. Vůdcovství 5. úrovně 33.2.1 Očekávali jsme něco jiného 37.2.2 Pokora + vůle = 5. úroveň 38.Ambice firmy: ustavit úspěšné nástupce 41.Přesvědčivá skromnost 42.Neochvějné odhodlání. učinit to, co se učinit musí 45.Okno a zrcadlo 48.2.3 Kultivace vůdcovství 5. úrovně 50.3. Nejdříve kdo. potom co 57.3.1 Nikoliv "génius s tisícem pomocníků" 62.3.2 Důležité je, komu platíte, a ne, jak je platíte 65.3.3 Přísnost, nikoli bezohlednost 68.Jak se chovat přísně 70.Praktické pravidlo č. 1:.Jste-li na pochybách, nikoho nepřijímejte a hledejte dál 70.Praktické pravidlo č. 2: 71.Když víte, že je třeba udělat v lidských zdrojích změnu, udělejte ji 71.Praktické pravidlo č. 3: 74.Nasazujte své nejlepší lidi na své největší příležitosti, a ne na největší problémy 74.3.4 Princip "nejdříve kdo", skvělé firmy a skvělý život 76.4. Konfrontace s tvrdými fakty (ale nikdy neztrácet víru) 81.4.1 Fakta jsou lepší než sny 85.4.2 Atmosféra, kde je pravda slyšet 89.1. Veďte pomocí otázek, ne odpovědí 90.2. Používejte rozhovor a diskusi, nikoliv nátlak 91.3. Pitvejte chyby, ale bez obviňování 92.4. Vytvořte mechanismy "červeného praporku 96.4.3 Neochvějná víra mezi tvrdými fakty 95.4.4 Stockdaleův paradox 98.5. Ježčí koncepce (Jednoduchost v rámci tří kruhů) 105.5.1 Tři kruhy 109.5.2 Pochopení, v čem můžete (a v čem nemůžete) být nejlepší 112.5.3 Pochopení vašeho ekonomického motoru - Co je vaším ukazatelem? 117.5.4 Pochopení své vášně 121.5.5 Vítězství pochopení nad chvástáním 123.6. Kultura disciplíny 133.6.1 Svoboda (a odpovědnost) v celkovém rámci 137.6.2 Odtučňování tvarohu 140.6.3 Kultura, nikoli tyranie 142.6.4 Fanatické dodržování ježčí koncepce 146.6.5 Zaveďte seznam věcí, se kterými je třeba skoncovat 152.7. Technologické akcelerátory 157.7.1 Technologie a ježčí koncepce 160.Technologie jako akcelerátor, a nikoliv tvůrce hybné síly 164.7.2 Technologická past 165.7.3 Technologie a strach ze zaostání 170.8. Setrvačník a bludný kruh 175.8.1 Nárůst a průlom 176.8.2 Žádný luxus umožněný okolnostmi 182.8.3 "Setrvačníkový efekt" 184.8.4 Bludný kruh 187.Scestné využívání akvizic 189.Vůdcové, kteří zastavili setrvačník 190.8.5 Setrvačník jako zastřešující idea 191.9. Od dobrých firem ke skvělým a od skvělých k trvale skvělým 197.9.1 Principy transformace dobrého ve skvělé v počátečních fázích budování trvale skvělých firem 200.9.2 Základní ideologie: další rozměr trvalé "skvělosti" 203.9.3 Dobré a špatné velké smělé cíle a další koncepční souvislosti 206.9.4 Proč být skvělí? 212.Epilog.Nejčastější dotazy 219.Příloha 1.A.Proces výběru firem, které se z dobrých staly skvělými 227.Příloha 1.B.Výběr pro přímé porovnání 237.Příloha 1.C.Netrvalé porovnávané firmy, které skvělé výsledky neudržely 243.Příloha 1.D.Přehled kroků výzkumu 245.Kódovací dokumenty společností 245.Kalkulační analýza finančních údajů 247.Rozhovory s vedoucími pracovníky 248.Moduly speciální analýzy 250.Rámcové srovnávací analýzy 257.Příloha 2.A.Analýza generálních ředitelů z firmy oproti těm zvenčí 258.Souhrnná analýza 260.Příloha 5.A.Hodnocení podle analýzy odvětví 261.Příloha 8.A.Chování podle modelu bludného kruhu v porovnávaných firmách 263.Přímo porovnávané firmy 263.Porovnávané firmy, které skvělé výsledky neudržely 266.Příloha 8.B.Souhrn analýzy akvizic 268.Poznámky.Kapitola 1 270.Kapitola 2 272.Kapitola 3 275.Kapitola 4 278.Kapitola 5 282.Kapitola 6 284.Kapitola 7 288.Kapitola 8 290.Kapitola 9 291.Příloha 8.A 293.

Reklama

Reklama