Oceňování podniku a standardy hodnoty

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Řízení, plánování, výroba

První publikace na toto téma u nás je určena všem, kteří mají co do činění s oceňováním aktiv pro různé účely, např. pro nákupy a prodeje podniků, fúze, akvizice, účetnictví a účetní konsolidace, oceňování v rámci účetnictví vedeného dle IAS/IFRS, oceňování pro daňové účely apod. Knihu tak ocení zejména ...viac

Je nám líto. Tento produkt neni aktuálně v nabídce žádného e-shopu na Pricemánii.

Nejoblíbenější produkty v kategórií Řízení, plánování, výroba

Popis

První publikace na toto téma u nás je určena všem, kteří mají co do činění s oceňováním aktiv pro různé účely, např. pro nákupy a prodeje podniků, fúze, akvizice, účetnictví a účetní konsolidace, oceňování v rámci účetnictví vedeného dle IAS/IFRS, oceňování pro daňové účely apod. Knihu tak ocení zejména soudní znalci a odhadci, auditoři, účetní a daňoví poradci, právní odborníci a soudy i studenti oborů finance a oceňování. Publikace obsahuje systematické zpracování různých forem světové standardizace oceňování aktiv, jejich interpretaci a doporučení pro použití v hospodářské praxi České republiky. Vyjasňuje dosavadní chaotické interpretace ceny a hodnoty hospodářských aktiv a zejména podniku jako věci hromadné. Uživatelům i zpracovatelům ocenění poskytuje praktický návod, jaké kategorie hodnoty přiřadit rozličným účelům a zadáním ocenění. Tématický záběr sahá od zákonné regulace oceňování v ČR až po standardy hodnoty ve smyslu International Valuation Standards, sta.ndardy pro oceňování podniků německého institutu auditorů IDW S 1 a zabývá se jejich použitelností v podmínkách ČR. Kniha také interpretuje, systematizuje nebo i nově zavádí českou terminologii v tomto oboru.O autorovi.Ing. Tomáš Krabec, Ph.D., MBA.Působí na Institutu účetnictví a finančního řízení podniku ŠKODA AUTO a. s. Vysoké školy a na katedře financí a oceňování podniku Vysoké školy ekonomické v Praze. Ve svém výzkumu se věnuje oceňování aktiv a mezinárodní standardizaci oceňování. Na téma oceňování a hodnotového řízení publikuje a přednáší pro odbornou veřejnost v Česku i v zahraničí. Jako visiting professor je pravidelným hostem na zahraničních univerzitách (Finsko, Francie, Španělsko, Německo). Kromě přednáškových a výzkumných aktivit působí jako poradce domácích i zahraničních společností v oblasti oceňování, strategie a nákupů a prodejů podniků. Ekonomii, finance a oceňování studoval v Praze a v Cáchách a dále absolvoval program MBA in International Business v italském Terstu a v USA. Doktorát v oboru účetnictví a finanční řízení podniku obhájil na Fakultě financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze.Z obsahu.O autorovi 9.Předmluva 11.Slovo recenzentky 13.Vybrané problémy oceňování podniků v České republice.1. Terminologie používaná v češtině a v České republice 15.2. Finanční oceňování aktiv a oceňování podniku 18.3. "Provádění oceňování" 19.4. Corporate governance a mimoburzovní equity trhy 22.5. Skutečný význam standardizace oceňování 25.6. Mezinárodní komparace 25.7. Regulace oceňování v České republice 26.Struktura knihy 27.Část I. Teorie ceny a hodnoty 33.1. Trh a tržní procesy 34.2. Hospodářský řád a hospodářský proces 37.2.1 Konstitutivní principy soutěžního hospodářského řádu 38.2.2 Regulativní principy 41.2.3 Shrnutí významu hospodářského řádu pro odhad hodnoty podniku.a jeho metodologii 43.3. Relevantní trh podniku 44.4. Heterogenita ekonomické teorie a některé chybné interpretace.a aplikace teorie 48.Antika a středověk 48.Hodnotové teorie ceny (nákladové teorie hodnoty) 49.Adam Smith 49.David Ricardo 49.J. S. Mill 50.Současný význam nákladových teorií hodnoty 50.Marginalistická revoluce 50.Subjektivismus rakouské školy 51.Neoklasická mikroekonomie 52.Současný vývoj teorie hodnoty a ceny: hledání objektivních kritérií.objektivní hodnoty? 53.Shrnutí teorií ceny a hodnoty 54.5. Teorie trhu a tržních procesů v rámci ekonomické teorie:.mikroekonomie relevantního trhu podniku 58.5.1 Konkurence z pohledu Adama Smithe a dalších klasiků.politické ekonomie 65.5.2 Statická analýza neoklasické ekonomie 66.5.2.1 Model dokonalé konkurence 68.5.2.2 Monopolistická konkurence v díle E. Chamberlina 70.5.2.3 Nedokonalá konkurence v díle Joan Robinsonové 70.5.2.4 Model monopolu 70.5.3 Evolucionismus a dynamika v díle J. A. Schumpetera 71.5.3.1 Základní koncept a běžná praxe 75.5.3.2 Zdroje konkurenční výhody a tvorba ekonomické.přidané hodnoty 77.5.3.3 "Průměrný management" a firma jako."bundle of core competences" 79.5.3.4 První neoschumpeteriánská hypotéza 82.5.3.5 Druhá neoschumpeteriánská hypotéza 83.5.3.6 Evoluční pohled na generátory hodnoty.a pokračující hodnotu 84.5.4 Závěry pro ocenění založené na výnosech 84.6. Posouzení funkčnosti konkurence pro zjištění vlastností cen 86.6.1 Erich Hoppmann - novoklasický koncept svobody konkurence 86.6.2 Chicagská škola a některé implikace pro kategorie hodnoty 88.6.3 John M. Clark a koncept "workable competition" 90.6.4 Harvardská škola 91.6.5 Erhard Kantzenbach a optimální intenzita konkurence 92.6.6 Shrnutí hlavních poznatků k funkci trhů 95.7. Determinanty tržních struktur a funkčnost konkurence:.návod pro zkoumání obvyklosti tržních podmínek 97.7.1 Formy trhu 98.7.2 Relevantní trh 104.7.2.1 Odvětvový koncept (A. Marshall) 105.7.2.2 Substituční koncept (J. Robinsonová, H. Arndt) 105.7.2.3 Koncept flexibility produkce (Narver) 105.7.3 Výsledek aktivit na relevantním trhu - testy.intenzity konkurence 106.Část II. Teorie a koncepce ohodnocování podniku.(Unternehmensbewertungstheorie) 107.8. Potřeby oceňování aktiv 108.9. Terminologické a konceptuální pojetí disciplíny oceňování aktiv 109.10. Koncepce oceňování podniku 111.10.1 Objektivní koncepce ohodnocování (oceňování) 112.10.2 Subjektivní koncepce oceňování 113.10.3 Tržní koncepce oceňování podniku 116.10.3.1 Neoklasika a její vývoj z pohledu koncepcí.oceňování podniků 120.10.3.2 CAPM 124.10.3.3 Teorie Millera a Modiglianiho 128.10.4 Funkcionální koncepce oceňování podniku 132.10.4.1 Hlavní funkce ohodnocení podniku 134.10.4.2 Vedlejší funkce 135.10.4.3 Systematizace funkcí a důvodů pro ocenění 138.10.4.4 Metody oceňování a standardizované kategorie hodnot 140.10.4.5 Hodnota pro rozhodnutí 144.10.4.6 Rozhodčí hodnota 149.10.4.7 Argumentační hodnota a argumentační funkce 151.10.5 Souhrnný komentář k aplikacím a praktickému významu koncepcí.ohodnocování podniku 153.Část III. Standardizace oceňování: význam a využití 157.11. Podstata standardizace jako potřeba redukce komplexity 159.12. Zdroje standardizace oceňování 164.13. Interdependence národních a nadnárodních regulací oceňování.na příkladu České republiky 166.Část IV.Zákonná regulace oceňování podniku v České republice.a teorie ohodnocování podniku 169.Část V. Mezinárodní oceňovací standardy 175.14. Počátky standardizace 176.14.1 Cíle a působnost IVS 176.15. Struktura standardů a hlavní kategorie hodnoty 178.16. Všeobecné oceňovací koncepty a principy 180.17. Vztah tržní hodnoty dle IVS a Fair Value dle IFRS 187.18. Metody ocenění dle IVS 188.18.1 Code of Conduct 191.18.2 Typy aktiv 192.19. Úvod do IVS 1, 2 a 3 194.19.1 Tržní a jiné než tržní kategorie hodnoty 194.19.2 Trhy 194.20. IVS 1 - Market Value Basis of Valuation (revize 2005 a 2007) 197.21. IVS 2 - Kategorie hodnot jiné než tržní hodnota 200.22. IVS 3 - Valuation Reporting (revize 2007) 203.23. International Valuation Guidance Note No. 6 Business Valuation 204.23.1 Tržní přístup k ocenění podniku (market approach) 205.23.2 Výnosové ocenění podniku (income capitalisation approach) 206.23.3 Ocenění majetkové (asset-based business valuation) 208.Část VI. IDW S 1 209.1. Úvodní poznámky 210.2. Základní pojmy 211.Obsah hodnoty podniku 211.Důvody pro ocenění 214.Funkce auditora 215.Hodnota a cena podniků a obchodních podílů 217.3. Obsah a relevance burzovních kurzů 218.4. Zásady pro odhad hodnoty podniků 220.Důležitost účelu ocenění 220.Ocenění hospodářských jednotek 220.Princip rozhodného dne 221.Oceňování provozně nutného majetku (odst. 24 a násl.) 222.Oceňování neprovozního majetku (odst. 59-63) 224.Přílohy Teorie oceňování podniků a standardy oceňování - shrnutí 229.Standardy oceňování: kdo, jak a proč? 229.Standardy a jejich vztah k ekonomické teorii 230.Terminologické kontroverze a dichotomie 230.Vztah ekonomické teorie a oceňovací metodologie 232.Teorie ohodnocování podniku 233.Kategorie hodnoty a typy aktiv 233.Tržní hodnota v rámci IVS 233.Podmínky nutné: aktiva, prodávající, kupující, určitý stupeň soutěže 234.Existuje objektivní tržní hodnota? 234.Existuje tržní hodnota aktiva dle IVS? 235.Existuje tržní hodnota podniku? 235.Význam burzovně organizovaných kapitálových trhů pro odhad tržní.hodnoty podniků 236.Význam amerického kapitálového trhu pro ocenění podniků v České republice 236.Je tržní hodnota shodná s hodnotou objektivizovanou? 236.Jaký je vztah mezi tržní hodnotou a rozhodčí hodnotou (Schiedswert)? 240.Příklady 242.Příklad 1: Testování kategorie tržní hodnoty pro osobní automobil Škoda Octavia,.rok výroby 2005, ocenění k datu 31. 7. 2009 242.Příklad 2: Přiřazení kategorie hodnoty pro podnik lékařské praxe, specializace zubní.lékařství, lokalizace v Mnichově, rozhodné datum.ocenění 31. 12. 2007 243.Příklad 3: Přiřazení kategorie hodnoty pro podnik lékařské praxe, specializace zubní.lékařství, lokalizace v Jihlavě, rozhodné datum ocenění.31. 12. 2007 245.Příklad 4: Přiřazení kategorie hodnoty pro podnik v České republice 247.Shrnutí 250.Literatura 251.Rejstřík 260.

Reklama

Reklama