Putin a putinismus

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Sociologie, politika

Nová kniha proslulého historika Waltera Laqueura, který se ruským tématem zabývá už několik desetiletí, hledá odpovědi na otázku, jak lze vnímat prezidenta Putina a fenomén putinismu, který nabývá na čím dál větší síle. Věnuje se především myšlenkovým a politickým zdrojům z posledních dvou století i ...viac

Je nám líto. Tento produkt neni aktuálně v nabídce žádného e-shopu na Pricemánii.

Nejoblíbenější produkty v kategórií Sociologie, politika

Popis

Nová kniha proslulého historika Waltera Laqueura, který se ruským tématem zabývá už několik desetiletí, hledá odpovědi na otázku, jak lze vnímat prezidenta Putina a fenomén putinismu, který nabývá na čím dál větší síle. Věnuje se především myšlenkovým a politickým zdrojům z posledních dvou století i z doby středověku, které současný ruský vůdce a lidé u moci vybírají a akcentují.Laqueur velmi přesvědčivě ukazuje, že jde o státní kapitalismus s prvky liberální hospodářské politiky, do níž však neustále zasahuje stát. Jde o takzvanou "řízenou demokracii", která západní model liberalismu a občanských svobod považuje za nepřátelský a plný ohrožujícího chaosu.Autor v několika kapitolách názorně ukazuje, jaké politické síly jsou v současném Rusku na vzestupu, jaký vztah má země k dalším rozhodujícím politickým silám ve světě (USA, Čína, Evropská unie) i jak se daří, či nedaří naplňovat představu o euroasijské koncepci. Stranou nezůstávají ani témata o ruském mesianismu, nacionalismu, pravoslavné církvi, roli oligarchů, pozici "petrostátu" či částečné restalinizaci. Fakta i autorovy závěry jsou podpořeny podrobnými odkazy na bibliografii a dávají čtenáři mimořádnou inspiraci k tomuto živému tématu.Knihu uzavírá doslov známého publicisty a znalce ruských reálií Jefima Fištejna.Dátum vydania: 20.4.2016Vydanie: 1.Väzba: brožovanáISBN: 978-80-7260-329-9Strán: 384Formát (mm): 120x200.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Sociologie, politika, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Sociologie, politika.

Reklama