Vietnamci v Česku a ve světě: migrační a adaptační tendence

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Sociologie, politika

Kniha přináší pohled na mezinárodní migraci z Vietnamu do světa a do Česka od poloviny 20. století po současnost v kontextu politických zvratů na mezinárodní scéně a ekonomických reforem Vietnamu. Autorka se vedle analýzy strukturálních faktorů podmiňujících migraci zaměřuje i na to, jak aktéři migrace ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Sociologie, politika

Popis

Kniha přináší pohled na mezinárodní migraci z Vietnamu do světa a do Česka od poloviny 20. století po současnost v kontextu politických zvratů na mezinárodní scéně a ekonomických reforem Vietnamu. Autorka se vedle analýzy strukturálních faktorů podmiňujících migraci zaměřuje i na to, jak aktéři migrace tyto makroúrovňové vlivy interpretují. Díky kombinaci makro a mikroúrovňového přístupu kniha přináší ucelený pohled na faktory, které vietnamskou mezinárodní migraci stimulují, a na to, jak tyto podněty určují hlavní směry migračních pohybů, očekávání migrantů a nemigrujících a volbu adaptační strategie. Autorka se též zaměřuje na proměnu motivace k migraci a vnímání Vietnamu a země migrace v závislosti na společensko-ekonomicko-politickém kontextu a na fázi migrace, tedy v závislosti na hodnocení situace Vietnamci, kteří za hranicemi žijí, kteří teprve cestu plánují a těmi, kteří se již vrátili. Součástí knihy je i přiblížení života vietnamské komunity v České republice. Kniha vychází z analýzy dostupných statistických dat a právních dokumentů, ale především z tříletého výzkumu, který byl realizován v letech 2010-2012 v Česku a ve Vietnamu. Konceptuálně se text opírá převážně o teorii nové ekonomie pracovní migrace a o vietnamské migraci uvažuje jako o migraci rodinné i v případech, kdy migruje pouze jeden člen domácnosti.Dátum vydania: 20.11.2014Vydanie: 1.Väzba: brožovanáISBN: 978-80-7419-174-9Strán: 233.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Sociologie, politika, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Sociologie, politika.

Reklama