Publikace se zab�v� z�kladn�mi aspekty p�ed�koln�ho vzd�l�v�n� se z�etelem na specifika d�t�te p�ed�koln�ho v�ku. Auto�i se v�nuj� tradi�n�m t�mat�m didaktiky v kontextu p�ed�koln�ho vzd�l�v�n�. �e�� aktu�ln� probl�my sou�asn� ...
Teoretické zpracování oboru zaměřujícího se na osobnostní a týmový rozvoj prostřednictvím přímých prožitkových situací je v českém prostředí zcela novým počinem. Na rozdíl od dříve publikovaných praktických a metodických návodů jsou zde zpracovány především terminologické a ideové aspekty včetně širších ...
Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praktická metodická příručka se věnuje problematice individuální integrace žáků a studentů s poruchami autistického spektra, zvl. Aspergerovým syndromem, popř. s HFA – vysocefunkčním autismem, na druhém stupni ZŠ, na osmiletém gymnáziu a na střední škole. Autoři shrnují ...
Téma publikace souvisí s humanizací vzdělávání a s hledáním efektivnějších přístupů ve výuce cizích jazyků, které respektuje individualitu studenta a rozvíjí jeho autonomii. Teoretické vysvětlení charakteristických projevů jednotlivých stylů i strategií a jejich dopadů je doplněno doporučeními pro výuku. ...
Zábavné hry a aktivity jsou určené pro děti ve věku 7–13 let a jejich cílem je pomoci dětem zkoumat, chápat a pozitivně vyjadřovat vlastní pocity. Jednotlivé aktivity se zabývají např. vztahy mezi vrstevníky, navazováním přátelství, ale i šikanou nebo žárlivostí. Jejich cílem je podpořit u dětí zdravé ...
Při každodenní práci se žáky se učitelé setkávají s různými náročnými situacemi. Vypořádat se s drogami ve škole, žákem, který vyrušuje, neplní domácí úkoly, kyberšikanou či s nespolupracujícími rodiči nejsou jednoduché situace, do kterých se může učitel velmi rychle dostat, aniž by měl čas promýšlet ...
Kniha nabízí vhled do problematiky výtvarné dramatiky, seznamuje s významem výtvarně-dramatických činností a metod práce. Představuje tvořivé výtvarně-dramatické činnosti, jež byly ověřeny v praxi mateřských, základních i speciálních škol a odpovídají požadavkům Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní ...
Augmentativní a alternativní komunikace se pokouší přechodně nebo trvale kompenzovat projevy poruchy a postižení u osob se závažným postižením řeči, jazyka a psaní. Alternativní komunikační systémy se používají jako náhrada mluvené řeči. Augmentativní systémy komunikace mají podporovat již existující, ...
Autorka, školní psycholožka, svou knížkou podává pomocnou ruku rodičům dětí, které trpí poruchou pozornosti a jejich porucha není spojena s hyperaktivitou. S využitím četných příkladů poskytuje popis a výklad problematiky a seznamuje s příznaky. Jedná se o děti, které často působí dojmem, že jsou "mimo", ...
Pro děti od 4 do 9 let OBSAHUJE CD se 43 písničkami Kniha představuje čtyřicet tradičních řemesel prostřednictvím lidových písní, hudebně pohybových her, tanců a ilustrací. Stylizovaným tanečním pohybem tak přibližuje dětem dnes už mnohdy zapomenutou práci řemeslníků. V úvodu každé kapitoly je vysvětlena ...
Soubor pracovních listů zaměřených na rozvoj logického myšlení a základy matematiky je pokračováním prvního svazku pracovních listů. Pracovní listy jsou určeny především dětem se specifickými poruchami učení, ale pomohou rozvíjet vnímání a poznávání všem dětem. Schopnost soustředit se, pamatovat si a ...
Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, ...
Kniha - autor Robert Čapek; Sylvie Navarová; Zdenka Ženatová, 100 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Publikace s názvem Žák v krizové situaci napomáhá třídnímu učiteli diagnostikovat problémy a ukazuje cestu, jak pracovat s žákem v krizové situaci.
Závěrečná publikace ediční řady se jmenuje Jak budovat dobrý vztah s rodiči? a jak název napovídá, oblastí zde řešenou je vztah školy a rodiny, jak řešit výchovné a výukové problémy žáků s rodiči, jaká mohou být očekávání z obou stran a v neposlední řadě nastavení spolupráce s PPP, poradenskými pracovníky, ...
Kniha - autor Deborah M. Plummer, 136 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Kniha prináša pedagógom základné informácie, metodické postupy a jednotlivé listy cvičenia, ktoré môžu využiť pri výučbe. Cieľom je naučiť dieťa uvedomovať si a pomenovať vlastné pocity aj myšlienky a ich spojitosť s určitým ...
Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Učitelé často nemají zkušenosti s uváděním náročnějších her a instruktoři zážitkových akcí nejsou zvyklí vkládat do her výukové elementy. Tato publikace poskytuje inspiraci oběma skupinám a v tomto směru nemá na trhu konkurenci. Uváděné ...
Metodická příručka pro rodiče, logopedy a učitelky v MŠ. Rodičům dětí předškolního věku pomůže odhalit výslovnostní potíže a předcházet jim, a to jak rodičům dětí bezproblémových, tak těm s dispozicemi k rozvoji závažnějších vad výslovnosti. Při pochybnostech rodičů, zda je jejich dítě v řeči opožděné ...
Publikace se zabývá organizačním učením ve školách. Autoři nejdříve zmapovali dosavadní výzkumy a teorie spojené s organizačním učením obecně a specificky pak s organizačním učením ve školním prostředí – o tom pojednávají v úvodní kapitole. Poté informují o empirickém výzkumu, který se znalostí teorie ...
Kniha - autor Olga Zelinková, 64 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá.Pracovní listy pro prevenci dyskalkulie pomáhají předškolním a mladším dětem vstoupit do světa čísel, do vztahů mezi skupinami prvků, učí je porovnávat, odhadovat množství a podobně. Úkoly mají zábavný charakter, který odpovídá ...