Knížka navazuje na oblíbenou publikaci stejné autorky – Ve školce je bezva – a předkládá další soubor aktivit, říkadel, pohybových a jiných her, dramatizací, hádanek a úkolů, které pedagogům v MŠ a vychovatelům/lkám poskytnou inspiraci pro pestrý program v průběhu celého školního roku. Autorka při výběru ...
Autor : Irena Smetáčková, Stanislav Štech, Popis : Kniha se zabývá rizikem syndromu vyhoření při práci učitele. Vyhoření vzniká v důsledku chronického stresu a vede k silným psychickým a fyzickým problémům, k nekvalitní výuce, ke špatným vztahům ke kolegům a žákům. Cílem knihy je, aby vyučující získali ...
Publikace se zaměřuje na problematiku plánování rozvoje dítěte v souladu s individualizací předškolního vzdělávání. Vychází z teorie projektové výuky a integrované tematické výuky ve shodě s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická východiska jsou doplněna řadou ...
Dej pozor, zajíci! Aktuální téma dopravní výchovy je zpracováno hravou formou a postihuje situace, se kterými se děti mohou setkat v roli chodce, spolujezdce, cyklisty nebo cestujícího ve veřejných dopravních prostředcích. Holčičky a kluky čeká těžký úkol naučit pravidlům bezpečnosti zbrklého zajíce, ...
Kniha navazuje na úspěšný titul Táborové etapové hry (Portál, 2006) a přináší čtyři nové hry: Království Zlaté víly (13 etap), Cesta do pravěku (15 etap), Zloba Vládce větrů (6 etap) a Věštba Chalnaka-Velkého mága (10 etap). Děti se při nich učí mj. rozlišovat dobré a špatné lidské vlastnosti a vážit ...
Odborná kniha se tematicky věnuje souhrnně aktuálnímu stavu rané péče v České republice v referenčním poli speciální pedagogiky a sociálních služeb. Hlavní motivací a podnětem pro zpracování odborné knihy byl současný stav, kdy moderní speciální pedagogika rozšířila v rámci změn svého paradigmatu působení ...
Autorka knihy působí jako vysokoškolský učitel na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Z toho vyplývá i cílové určení této knihy: je určena jako učební pomůcka budoucím pedagogům. I přes toto zaměření ji však může používat i ostatní širší odborná veřejnost. Jejím cílem je podat základní informace ...
Množství nápadů a aktivit pro hravé rozvíjení vyjadřovacích schopností dětí. Soubor říkanek, rytmizací, melodizací, pohybových her a improvizací dětem cíleně otvírá různá témata, přináší slovní zásobu, odkazuje se přitom přirozeně na vztahy mezi slovy (blízké a opačné významy, co s čím souvisí, co kdo ...
Modelování kurikula, o němž pojednává tato kniha, je systémový nástroj pro udržování nebo zvyšování kvality kurikula. Z toho důvodu má modelování kurikula bezprostřední důsledky pro kvalitu vzdělávacího systému na jeho různých úrovních. Je tedy zapotřebí rozumět modelování kurikula do takové míry, která ...
Hlavní hrdinka Anka uvádí čtenáře do třídy, kde se dětem při psaní a počítání příliš nedaří. Mají pocit, že jim někdo strká do ruky, a pak jednoho dne přijdou na to, že mají ve třídě škodolibé strašidlo, které jim všechny tyto potíže způsobuje. Co se školním strašidlem děti ve třídě i doma zažijí, to ...
Otázka vzdělání je prvním tématem pro společnost, která se chce rozvíjet. Pojem "znalostní školství" pak odkrývá, jaký charakter by měl náš vzdělanostní systém mít. Naše děti a vnukové budou totiž muset se svými znalostmi a schopnostmi obstát na globálním celosvětovém trhu a jedině technologicky vyspělé ...
A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými ...
Kniha – autor Petra Röderová, 204 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Text monografie pojednává o možnostech rozvoje osobnosti žáka s postižením zraku v procesu edukace. Zaměřujeme se na rozvoj potencialit žáka s postižením zraku s cílem nabytí kompetencí pro autonomní a šťastný život. Součástí ...
Studie Jak čtou Romové je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový; výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní ...
Pohyb je klíčovým prvkem pro všechny funkce mozku, včetně paměti, emocí, ale i učení. Díky pohybu se vyvíjí řízení na vyšších úrovních centrální nervové soustavy,dochází k tvorbě neurálních spojení mezi senzorickou a motorickou kůrou mozku. A motorická kůra má zásadní vliv na našemyšlení. V knize je ...
Naučte své děti učit se! Knížka vychází ze známého konceptu amerického autora Tonyho Buzana – z konceptu myšlenkových map. Myšlenkové mapy využívají práce s pojmy a obrazy k propojování různých center v mozku a usnadňují tak dětem i dospělým pochopení problémů, vzájemných vztahů mezi subjekty a výrazně ...
Spolu to zvládneme!Má potíže naučit se novým dovednostem. Je neorganizované a nesamostatné. Málo si důvěřuje. Je hlučné a neposedné, nebo naopak zasněné a zpomalené. Má problémy s pozorností a dělá mnoho chyb. Nedodržuje pravidla a neplní své úkoly. Má problémy s jinými dětmi. Je nemotorné a nešikovné ...
Kniha Jedna cesta pro všechny autorky a zakladatelky Montessori terapie Lore Anderlik, představuje možnosti, které Montessori přístup přináší při práci s dětmi s postižením, či speciálními potřebami. Tato průlomová kniha obsahuje vedle komplexního výkladu rovněž inspirativní sestavu cvičení praktického ...