Autorka, školní psycholožka, svou knížkou podává pomocnou ruku rodičům dětí, které trpí poruchou pozornosti a jejich porucha není spojena s hyperaktivitou. S využitím četných příkladů poskytuje popis a výklad problematiky a seznamuje s příznaky. Jedná se o děti, které často působí dojmem, že jsou "mimo", ...
Pro děti od 4 do 9 let OBSAHUJE CD se 43 písničkami Kniha představuje čtyřicet tradičních řemesel prostřednictvím lidových písní, hudebně pohybových her, tanců a ilustrací. Stylizovaným tanečním pohybem tak přibližuje dětem dnes už mnohdy zapomenutou práci řemeslníků. V úvodu každé kapitoly je vysvětlena ...
Soubor pracovních listů zaměřených na rozvoj logického myšlení a základy matematiky je pokračováním prvního svazku pracovních listů. Pracovní listy jsou určeny především dětem se specifickými poruchami učení, ale pomohou rozvíjet vnímání a poznávání všem dětem. Schopnost soustředit se, pamatovat si a ...
Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, ...
Kniha - autor Robert Čapek; Sylvie Navarová; Zdenka Ženatová, 100 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Publikace s názvem Žák v krizové situaci napomáhá třídnímu učiteli diagnostikovat problémy a ukazuje cestu, jak pracovat s žákem v krizové situaci.
Závěrečná publikace ediční řady se jmenuje Jak budovat dobrý vztah s rodiči? a jak název napovídá, oblastí zde řešenou je vztah školy a rodiny, jak řešit výchovné a výukové problémy žáků s rodiči, jaká mohou být očekávání z obou stran a v neposlední řadě nastavení spolupráce s PPP, poradenskými pracovníky, ...
Kniha - autor Deborah M. Plummer, 136 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Kniha prináša pedagógom základné informácie, metodické postupy a jednotlivé listy cvičenia, ktoré môžu využiť pri výučbe. Cieľom je naučiť dieťa uvedomovať si a pomenovať vlastné pocity aj myšlienky a ich spojitosť s určitým ...
Dobrá hra má v sobě výukový prvek a dobrá výuka nese prvky hry. Učitelé často nemají zkušenosti s uváděním náročnějších her a instruktoři zážitkových akcí nejsou zvyklí vkládat do her výukové elementy. Tato publikace poskytuje inspiraci oběma skupinám a v tomto směru nemá na trhu konkurenci. Uváděné ...
Metodická příručka pro rodiče, logopedy a učitelky v MŠ. Rodičům dětí předškolního věku pomůže odhalit výslovnostní potíže a předcházet jim, a to jak rodičům dětí bezproblémových, tak těm s dispozicemi k rozvoji závažnějších vad výslovnosti. Při pochybnostech rodičů, zda je jejich dítě v řeči opožděné ...
Publikace se zabývá organizačním učením ve školách. Autoři nejdříve zmapovali dosavadní výzkumy a teorie spojené s organizačním učením obecně a specificky pak s organizačním učením ve školním prostředí – o tom pojednávají v úvodní kapitole. Poté informují o empirickém výzkumu, který se znalostí teorie ...
Kniha - autor Olga Zelinková, 64 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá.Pracovní listy pro prevenci dyskalkulie pomáhají předškolním a mladším dětem vstoupit do světa čísel, do vztahů mezi skupinami prvků, učí je porovnávat, odhadovat množství a podobně. Úkoly mají zábavný charakter, který odpovídá ...
Knížka navazuje na oblíbenou publikaci stejné autorky – Ve školce je bezva – a předkládá další soubor aktivit, říkadel, pohybových a jiných her, dramatizací, hádanek a úkolů, které pedagogům v MŠ a vychovatelům/lkám poskytnou inspiraci pro pestrý program v průběhu celého školního roku. Autorka při výběru ...
Modelování kurikula, o němž pojednává tato kniha, je systémový nástroj pro udržování nebo zvyšování kvality kurikula. Z toho důvodu má modelování kurikula bezprostřední důsledky pro kvalitu vzdělávacího systému na jeho různých úrovních. Je tedy zapotřebí rozumět modelování kurikula do takové míry, která ...
Sborník příspěvků z mezinárodní konference Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (Prezentace školství a vzdělanosti), která proběhla na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v říjnu roku 2012 na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny ...
Kolektivní odborná monografie tematizuje proces národního uvědomění v literární komunikaci a ve školním prostředí od nejstarších dob po konec 19. století s přesahem do 20. století. Historické skutečnosti kolem utváření českého národa při literární komunikaci a vzdělávacím procesu rozkrývá a interpretuje ...
Ne náhodou se autoři nejprodávanější knihy všech dob, Minutový manažer, inspirovali tvůrcem metody Minutové hubování Geraldem Nelsonem. Minutové hubování je účinná metoda výchovy dětí, resp. forma zdravé a přínosné komunikace mezi rodičem a dítětem, kde je přirozené vyjádřit své vlastní pocity – lásku, ...
Autorka vychází z popisu různých aspektů života současné společnosti, v nichž se nějakým způsobem projevuje krize. Jako odbornice v oblasti pedagogiky a náboženské pedagogiky si klade otázku, do jaké míry může cestě z krize pomoci výchova k morálním hodnotám. V této souvislosti nejprve vymezuje základní ...