Kniha - autor Jitka Kendíková, 116 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Publikace rozšiřuje portfolio materiálů pro výuku dětí s SVP na druhém stupni ZŠ. Proto přináší učitelům, speciálním pedagogům i rodičům další pracovní listy z gramatiky, slohu i literatury. Práce s těmito materiály žákům pomáhá ...
Kniha – autor Lenka Gulová; Radim Šíp, 248 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí výběr z tradičních i méně tradičních analytických metod, jež lze využít k výzkumu pedagogické reality (zakotvená teorie, analýza konstituce významů, diskurzivní analýza a další). Nabízí všem, kdo se ...
Osobnostní a sociální výchova (OSV) je jedním z edukačních systémů věnujících se právě osobnostním dovednostem (práce na sebepojetí, sebeovládání, psychohygiena atd.) a dovednostem sociálním (práce se vztahy, komunikace, kooperace atd.). Svorníkem těchto skupin dovedností je pak morální rozměr jejich ...
Čtyři krátké, jednoduché příběhy s poetickými ilustracemi jsou inspirované každodenním životem a situacemi, s nimiž se dítě běžně setkává. Ema s Lindou se rozhodly připravit pohoštění pro své kamarády. Co ale vymyslí? Upečou jednoduché, ale dobré bochánky. Čímpak je asi ochutí? Povídejte si, co všechno ...
Lyrický rytmus (O spojení zvuku a smyslu ve verši) se zařazuje do kognitivního proudu vědeckého bádání, vlastním iniciátorem lyrického rytmického pohybu je hodnotový systém s hodnotovou osou a východiskem tázání po lyrickém rytmickém bytí je eidetika vnímání. Hodnotová polarizace jednotlivých elementů ...
Lze nějak roztřídit přístupy učitelů k vyučování a rozhodnout, zda je některý lepší? Autoři vymezují tři základní typy přístupu učitelů k vyučování. Manažerský přístup chápe učitele jako manažera učení a získávání znalostí, dovedností, vědomostí a kompetencí. Facilitační přístup mají učitelé, kteří se ...
První souborná encyklopedie v oboru vzdělávání po více než 6 letech. Reprezentativní dílo současné české pedagogické vědy poskytuje systematický přehled základních složek vzdělávacího systému a přináší poznatky o způsobech a produktech edukace, o populaci žáků, studentů a učitelů atd. Objasňuje aktuální ...
Pojetí výuky a jeho východiska Činitele výuky Základy vyučování a učení Evaluace ve výuce Edukace v české škole a perspektiva Evropské unie Učebnice širokého týmu našich předních didaktiků pokrývá všechny základní aspekty vzdělávání v dnešní škole se zvláštním zřetelem k sekundární škole (2. stupeň základních ...
Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha ...
Kniha je určena pro rodiče, jejichž dítě trpí dyspraxií, pro dospívající a dospělé osoby s touto poruchou, pro pedagogy a další zájemce, kteří se setkávají s dětmi i dospělými, kteří touto poruchou trpí. Hlavním cílem je pomoci čtenáři orientovat se v problematice, uvědomovat si příčiny a projevy, hledat ...
Co jsou zážitkové akce a jaké mají cíle? Jak zorganizovat zážitkovou akci? Jak funguje instruktorský tým? Co je to dramaturgie akce? Jak dobře uvést pocitový program? Jak řídit diskuzi? V čem spočívá kouzlo tajemné atmosféry? Jak rozvíjet tvořivost? Praktická příručka vysvětluje základy zážitkové pedagogiky, ...
Soubor pracovních listů zaměřených na rozvoj vnímání a poznávání navazuje na metodickou příručku Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení a dává pracovníkům pedagogicko-psychologických poraden, speciálně pedagogických center a především učitelům a rodičům dětí možnost provádět s dětmi bez dlouhé ...
Cvičení pro děti ve věku od 4 do 8 let. Dvacet motivačních příběhů, cvičení pro rozvoj schopnosti psát, cvičení pro rozvoj představivosti. Po zkušenostech ze své praktické práce s dětmi připravila Antje-Catrin Looseová moderní koncepci rozvoje grafomotoriky. Metodická příručka, která z této koncepce ...
Kniha je věnována neklidným dětem. Autorka vychází ze své pedagogické a poradenské zkušenosti. Učitelům předškolních dětí nabízí teoretické uvedení do tématu, věnuje se roli učitele a jeho vlastnostem a dovednostem, které mu pomohou lépe zvládat práci s dětmi s ADHD. Popisuje specifika ADHD u předškoláků ...
S postupnou proměnou vzdělávání se i v mateřských školách čím dál častěji setkáváme s dětmi s postižením. Jejich rodiče stojí o to, aby se děti vzdělávaly spolu se svými zdravými vrstevníky, a v řadě případů inkluze a integrace dětí s handicapem probíhá úspěšně. Tato kniha je průvodcem pro pedagogy, ...
Kniha - autorka Daniela Zounková, 0 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Najnovšie hry zhromaždené k jubileu 30 rokov pôsobenia Prázdninové školy Lipnice. Kniha obsahuje asi 60 štrukturovaných hier, ktoré sa sústreďujú na rozvoj osobnosti a vzájomných vzťahov v skupine. Popis každej hry prehľadne ...
Soubor devadesáti pracovních listů doplňuje metodickou příručku Grafomotorika pro děti předškolního věku. Na pracovních listech, které navazují na příběhy uvedené v metodické příručce, děti rozvíjejí svou schopnost psát, a to od kreslení jednoduchých čar až po používání elementů písmen. Tato grafomotorická ...