Často se dozvídáme o případech šikany, násilí a podobného rizikového chování ve školním prostředí. Termínem "krizové situace" v názvu knihy se rozumějí ohrožující situace, které vyžadují rychlá, samostatná, a především správná rozhodnutí. Na jedné straně jde o běžná rizika, například při dozoru nad žáky ...
Většina z nás používá při studiu zastaralé metody. Díky novým poznatkům psychologie a dalších věd přišel čas se jich zbavit. Nejrozšířenější postupy, jako je podtrhávání v textu a jeho biflování, v nás sice vyvolávají dojem, že jsme si látku výborně osvojili, ale už po krátké době z ní umíme pouhý zlomek. ...
Autor : Kateřina Markalousová, Popis : Kniha se věnuje výukovým projektům MŠ, které jsou určeny pro třídy dvouletých dětí, pro děti z odlišného sociálního a jazykového prostředí nebo pro mateřské školy speciální, kam docházejí děti s mentálním hendikepem, děti s PAS či s výraznou poruchou pozornosti ...
Autor : Klaus Fröhlich-Gildhoff, Maike Rönnau-Böse, Popis : Psychická odolnost patří k důležitým dovednostem pro život. Jak ji posílit? Z čeho vlastně vychází? Jak dosáhnout toho, aby dítě neupadlo do naučené bezmocnosti, ale aby se naopak stavělo k různým obtížím čelem a dokázalo si s nimi tvořivě poradit? ...
"Lidé jsou největším bohatstvím každé organizace" je známým výrok, který platil, platí a bude platit i nadále. Jak ale reflektovat změny ve způsobu vedení lidí ve školách a školských zařízeních? Připravili jsme pro vás již 2. vydání knihy Vedení lidí ve školách a školských zařízeních (1. vydání bylo ...
Autor : Julie Cadorini, Josef Štěpán, Popis : Publikaci využijí lidé s poruchami řeči, především s obtížemi po cévní mozkové příhodě, kraniocerebrálním traumatu, s vývojovou dysfázií, lze ji použít i pro mentálně retardované jedince. S tímto pracovním sešitem, který obsahuje běžná témata z praktického ...
Slušnému chování je potřeba se učit již od útlého věku. Aby ale děti neodradily suché poučky či odtažité kárání, rozhodli se autoři učit je etiketu prostřednictvím příběhů. Je v nich ukryto poselství o tom, že má člověk vždy slušně zdravit, prosit i děkovat, že si musí po sobě uklízet, neničit věci, ...
Kniha - autor Michaela Fiedlerová; Andrea Rejchrtová; Alžběta Amirová, 124 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Publikace prostřednictvím praktických činností dokládá, jak lze s využitím metod dramatické výchovy rozvíjet různé oblasti vývoje dítěte předškolního věku. Jednotlivé části publikace ...
Letní oslavy, stanové tábory, oslavy v nejrůznějších společenstvích, volný čas o prázdninách… Příležitostí ke slavení a pohybu se velkých skupinách naskytuje mnoho! U věkově smíšených a heterogenních skupin záleží na správné směsi her, zábavy a sportu. K tomu vám tato kniha nabízí 100 veselých a akcí ...
V publikaci Rozvoj grafomotoriky naleznete informace: 1) o významu a vývoji dětské kresby, 2) o metodice rozvoje grafomotorických schopností (posloupnosti vývoje grafomotorických prvků, navození pracovních návyků při kreslení a psaní, potřebných podmínkách a pomůckách…). Kniha Rozvoj grafomotoriky osloví ...
Výchovné problémy vyplývající z poruch aktivity dětí patří dnes.mezi nejčastější oblasti, které rodiče a učitelé konzultují s.odbornými pracovišti. Tyto problémy velmi často vyvolávají.rozporuplné postoje jak odborné veřejnosti, tak i společnosti.Publikace se snaží obsáhnout danou problematiku komplexně ...
Komunikace představuje jednu z nejdůležitějších lidských schopností. Začleňuje člověka do společnosti, ovlivňuje jeho prožívání, poznávání a rozumový vývoj. V současné době, bohužel, neustále přibývá dětí s poruchami komunikačních schopností. Tato bohatě ilustrovaná kniha obsahuje mnoho zábavných a hravých ...
Magické dítě je klasické dílo, které hluboce zpochybnilo panující názory na porodní praxi, rodičovství a vzdělávání dětí. Jeho odvážné myšlenky o tom, jak západní společnost děti poškozuje a jak bychom o ně i o sebe mohli pečovat lépe, dnes znějí pravdivěji než kdykoli předtím. Od chvíle, kdy se narodí, ...
"Jak podpořit rozvoj slovní zásoby dítěte mezi třetím a šestým rokem věku? Kromě společného čtení a prohlížení knížek je to rozhovor, povídání o tom, co se stalo, co nás čeká, na co se těšíme, co máme rádi. První část pracovních listů je věnovaná podstatným jménům, konkrétně nadřazeným a podřazeným výrazům. ...
Autor : Petra Vondrová, Popis : Kniha aktivit pro MŠ zaměřená na celý školní rok nabízí pedagožkám a pedagogům mateřských škol pestrou škálu různých aktivit: povídání, básničky, výtvarné a pohybové činnosti, hudební chvilky, konkrétní odkazy na dětskou literaturu a pohádky atd. Veškeré aktivity jsou ...
Autor : Zora Syslová, Popis : Kniha se zabývá tématem věkově heterogenních a homogenních tříd. Jaké jsou výhody heterogenního uspořádání? Co udělat pro to, aby se v nich daly naplňovat výchovně vzdělávací záměry? Na co bychom se měli při práci s heterogenní skupinou zaměřit? Věkově heterogenní třídy ...
Kniha - autor Jan Tupý, 230 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Publikace mapuje tvorbu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v České republice od roku 1989 do konce roku 2017 a usiluje o zobecnění uvedených postupů a zkušeností. Snaží se popsat a zhodnotit vše podstatné, co se při tvorbě ...