Kniha - autor Lenka Hoštičková; Kamila Balharová; Michaela Balogová Suchoňová, 52 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Máte ve třídě žáka nebo žákyni, kterým nejde rozlišování měkkých a tvrdých slabik? Vedete hodiny speciálně pedagogické péče nebo pedagogické intervence? Máte mezi svými svěřenci ...
Autor : David Havelka, Popis : Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují ...
Jazyk – v našem případě čeština – nejen propojuje všechny členy jazykového společenství, umožňuje vzájemnou komunikaci, ale podílí se také na tom, jak světu rozumíme, jaké kulturní hodnoty sdílíme i jak je předáváme dál. To jsou hlavní témata předkládané publikace. Záměrem autorů je vzbudit u čtenářů ...
A proč ne! je výjimečnou knihou, jejíž obsah tvoří rozhovor ředitelky Gymnázia Jiřího Gutha-Jarkovského Jitky Kendíkové se studenty Adamem a Honzou na téma integrace spolužáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o téma aktuální, často diskutované, ale také spojené s řadou otázek, se kterými ...
Specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. Čtvrtý díl ediční řady Školní zralost představuje specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. ...
Pestrobarevná kniha obsahuje 36 pohádkových příběhů, na něž navazují krok za krokem popsané výtvarné postupy. Každá kapitola je doplněna názornými fotografiemi, návrhy na obměny základního tvořivého procesu plus bonus navíc – náměty na hry, činnosti, písničky, básničky nebo hádanky, vztahující se k tématu ...
Kniha - autor Stanislava Kociánová; Lucie Víchová, 116 stran, česky V knize určené především pedagogům mateřských škol naleznou čtenáři celkem čtyři tematické bloky zaměřené především na vytváření pozitivního vztahu k literatuře a posilování schopnosti spolupráce. Hlavním cílem je výchova k toleranci ...
Autor : Julie Cadorini, Josef Štěpán, Popis : Publikaci využijí lidé s poruchami řeči, především s obtížemi po cévní mozkové příhodě, kraniocerebrálním traumatu, s vývojovou dysfázií, lze ji použít i pro mentálně retardované jedince. S tímto pracovním sešitem, který obsahuje běžná témata z praktického ...
Kniha je pátou publikací z cyklu logopedických textů určených převážně dětem, které mají v řeči větší obtíže než pouze výslovnostní. Přímo navazuje na knihu Říkanky pro upevnění hlásek C, S, Z. Ilustrované básničky sloužící k upevnění tupých sykavek Č, Š, Ž v různých pozicích ve slově respektují vývoj ...
Kniha - autor Sandra Bejdáková; Jarmila Střechová; Lenka Suchardová; Jana Vítková; Helena Z., 130 stran, česky Třetí díl ediční řady Školní zralost přináší komplexně zpracované téma komunikace v mateřské škole s vazbou na téma školní zralosti. Téma je představeno z několika úhlů pohledu: komunikace s ...
Autor : Ivan Pilný, Popis : Učit, nebo vzdělávat? Co je na systému vzdělávání v české kotlině problematické? Existuje řešení na tento neutěšený stav? Na tyto otázky hledá autor knihy odpovědi a vychází přitom ze zahraničních zkušeností i z nečetných, ale již existujících "ostrůvků pozitivní deviace". ...
Rozvoj sluchového vnímání, rozlišování hlásek, slabik a slov pro mateřské školy a první ročníky ZŠ Pracovní sešit s předlohami ke kopírování nabízí úkoly zaměřené na procvičování abecedy. Je určen zejména pro práci s dětmi v mateřských školách, ale také rodičům, kteří chtějí připravit své dítě na zahájení ...
Publikace přináší komplexně zpracovanou problematiku ADHD. Přestavuje základní vymezení této poruchy, možnosti podpůrných a organizačních opatření či jejich financování, včetně ukázek dokumentů souvisejících se začleněním dětí s ADHD do vzdělávacího procesu. Zpracovává praktické otázky počínaje problematikou ...
Jak pracovat s dětmi, které se stále ptají? Dají se venku učit zlomky? Kde brát stále energii a nadšení pro výuku? Jak se snadněji a rychleji připravovat? Jak získat výhody z on-line výuky? Inspiraci pro výuku, která těší a motivuje jak děti, tak učitele, v této knize naleznou především učitelé 1. stupně, ...
Rozvíjíme řeč i sluch předškoláků zábavněKniha obsahuje originální hry a nápady pro rozvoj komunikačních dovedností dětí od 3 do 5 let. Mohou ji využít jak rodiče, tak učitelé v mateřských školách a logopedi, jak pro individuální práci s dítětem, tak pro práci s menší skupinou. Jelikož jsou zvuky základním ...
Psaní i kreslení už bude hračka! Tato knížka dětem hravou formou zpestří a usnadní přípravu na zápis do školy. Rozcvičovací a uvolňovací cviky jsou metodicky a účelně propojeny s básničkami, které vhodně vedou a rytmizují pohyb zápěstí i prstů a pomohou dětem snadno zvládnout všechny základní tahy písmen. ...
Autor : Milena Kmentová, Popis : Publikace přináší metodický materiál pro rozvoj psychomotoriky a grafomotoriky dětí v předškolních zařízeních. Tvoří ji 16 obdobně strukturovaných kapitol s vyváženým obsahem činností rozvíjejících oblast hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky. V každé kapitole ...
Kniha – autor Josef Maňák; Vlastimil Švec; Tomáš Janík, 84 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Kniha rozhovorů zprostředkovává názory zástupců tří generací pedagogů na aktuální problémy vzdělávání, učitelství a pedagogiky. Záměrem autorů je přiblížit pohledy na pedagogické problémy situované v ...