Pracovní sešit obsahuje praktická doporučení, náměty a materiály pro rozvoj psaní u školáků s ADHD v mladším školním věku.Sada pracovních sešitů je praktickou pomůckou pro práci se školákem s ADHD v mladším školním věku. Rodiče školáků získají účinnou pomoc ve formě popisu konkrétních životních situací ...
Nový literárněteoretický slovník obsahuje tradiční i novodobé pojmy z oblasti poetiky. Zaplňuje tak vyprázdněnou oblast, která v posledních desítiletích v této sféře vznikla. Lexikon je na rozdíl od starších publikací tohoto druhu obohacen o termíny, s nimiž do literárněvědného myšlení přišly novější ...
Publikácia "Diagnostika pripravenosti dieťaťa na školské vzdelávanie" s podtitulom "Z materskej školy do základnej školy" objasňuje legislatívny rámec problematiky povinnej školskej dochádzky. Autorka PaedDr. Jana Kmeťová sa zamerala na kontinuitu prepojenia predprimárneho a primárneho vzdelávania a ...
Kdo si hraje, nezlobí. Jsou ale děti, které si hrát neumějí, neví, jak si říct o hračku, jak hračku s druhým vyměnit, jak se chovat na písku, kdy při hře počkat a kdy a jak se naopak připojit k ostatním dětem hned. Cestou za kamarádem nebo na hřiště také často musíme použít nějaký dopravní prostředek ...
Kniha obsahuje to nejdůležitější a nejpraktičtější z celé vzdělávací strategie Líněho učitele. Jedná se o soubor textů ze tří dílů Liných učitelů, které postupně vyšly s podtituly Jak učit dobře a efektivně, Cesta pedagogického hrdiny a Kompas moderního učitele. Nejdůležitější myšlenky navíc pro české ...
Publikace je určena především rodičům, učitelům a jiným odborníkům, kteří pečují o děti a dospívající s Aspergerovým syndromem. V úvodu čtenář nalezne charakteristiku těchto osob. Následně se autor zabývá častými problémy, které se u lidí s Aspergerovým syndromem objevují. Poté navazují doporučení, jak ...
Připravovaná publikace obsahuje výběr z dramatickovýchovných projektů určených dětem od 11 do 15 let, vhodných pro práci v základních školách i v literárně dramatických oborech základních uměleckých škol a střediscích volného času (DDM). Mohou být také inspirací pro práci center tvořivé dramatiky, která ...
Kniha – autor Pavlína Brzáková, 248 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá.Příběh dítěte s vývojovou dysfázií a ADHD vypráví o překonávání překážek, hlubokém zoufalství a prožitcích vykoupení. O naději, která umírá jako poslední, a lásce, jež hory přenáší. Vyprávění o tom, že laskavost a všímavost přinášejí ...
Staň se řečníkem snadno a rychle!Chcete zlepšit mluvní projev svého dítěte? Kniha Mluvená mateřština vám v patnácti lekcích nabídne různorodé aktivity a návody, jak formou her a cvičení s dětmi ve skupině nebo jen doma ve dvojici nechat rozeznívat slova a zacházet s lidskou řečí. V závěrečné shrnující ...
Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi. Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických ...
Kniha - autor Eva Nováková; Bohumil Novák, 174 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Publikace se zaměřuje na komponentu profesní kompetence učitelů mateřských škol - připravovat, realizovat, reflektovat a analyzovat aktivity dětí rozvíjející matematickou pregramotnost v kontextu celkového osobnostního ...
Anotace.Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání. Právě to umožňuje klást si otázky, problematizovat a vidět nové problémy, hledat jejich řešení, ...
Anotace.Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec. Učitel by měl používat takové strategie, které jsou výhodné a efektivní, ...
Náměty pro práci s předškolními dětmiHra a prožitek představují nejefektivnější způsob předávání informací a osvojování si nových poznatků. Princip učení hrou vyzdvihuje také tato publikace, nabízející ve 23 kapitolách konkrétní a detailně připravené náměty pro práci s dětmi podle čtyř ročních období ...
Jak je možné, že to, co v chování dětí bylo před dvaceti lety nepředstavitelné, se dnes stává normou? Renomovaný český autor seznamuje odbornou i laickou veřejnost s druhy, příčinami a důsledky agrese, se kterými se lze setkat ve školním prostředí, a aktuálně se zabývá také novými fenomény patologického ...
Publikace předkládá popis diagnóz, s nimiž se mohou pedagogové běžných mateřských a základních škol v rámci edukačního procesu setkat, a detailně se zabývá realizací ucelené rehabilitace a podporou rozvoje hybnosti u dětí s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách školy. Uvedena je i kategorizace ...
.Procesy učení a vyučování jsou mnohem složitější, než se původně zdálo. Jejich zákonitosti je však nutné poznat a naučit se je efektivně využívat v pedagogické praxi. .Moderní publikace zkušených pedagogů analyzuje mechanismy a typy paměti, fyziologické faktory, které ovlivňují proces zapamatování, ...
Publikace Metody pedagogického výzkumu, kterou právě držíte v ruce, přináší základy kvantitativně orientovaného výzkumu v pedagogice. Objasňuje podstatu klasického pedagogického výzkumu a analyzuje jeho základní fáze. Pozornost věnuje informačním zdrojům pedagogického výzkumu a předkládá výhody i nevýhody ...
Mnohí ľudia túžia po úspechu, bohatstve a šťastí. Väčšina sa snaží o ich dosiahnutie, ale vždy sa niekde zaseknú a nakoniec sa vzdajú. Prečo sa to podarí vždy len niekoľkým šťastlivcom? Ako keby bol úspech zahalený nejakým nepreniknuteľným tajomstvom, do ktorého je zasvätená len úzka skupina vyvolených.Táto ...