Lotyšská spisovatelka, dramatička a básnířka Inga ?bele ve svých dílech dokáže spojit atmosféru konkrétního místa a času, tedy současného Lotyšska se všemi jeho sociálně-ekonomickými a morálními problémy, s tématy a otázkami nadčasovými a univerzálními. Ostřice se odehrává během jednoho večera v obývacím ...
Kniha - Peter Handke, 90 strán, česky, brožovaná bez krytu matraca Nadávanie publiku je hra, ktorú napísal Peter Handke, a v roku 1966 pôsobila ako jeden z najväčších škandálov európskeho divadla, lebo v nej nabúrava všetky konvencie správne napísaného drámy i divadelných postupov, skrytá je v nej silná ...
Tento sborník je první z cyklu knih o nejstarší české soukromé síni. Věnuje se výstavním a divadelním aktivitám pořádaných v Topičově salonu v těžkém období protektorátu a poválečných let stejně jako nakladatelské činnosti. Je určena jak odborným pracovníkům, tak i běžným zájemcům o tuto problematiku. ...
Kniha Barokní balet ve střední Evropě je prvním pokusem utřídit vědomosti o vývoji profesionálního tance v období let 1690 - 1750 ve středoevropském regionu. Fakta vytěžená z pramenů jsou dávána do souvislostí s vývojem hudebního divadla jako takového. Poznatky o umělcích, repertoáru a dalších okolnostech ...
Kniha Arnolda Aronsona, profesora divadelních studií Columbia University v New Yorku, systematicky, kvalifikovaně a přitom velmi čtivě mapuje vývoj amerického alternativního divadla. Vrací se k jeho kořenům, výstižně charakterizuje široký kulturní, společenský i umělecký kontext jeho vzniku a zejména ...
Pohled na historický okamžik českého divadla, kdy se na jednom místě - v Hradci Králové - střetávají hned 3 režisérské osobnosti: Jan Grossman, Miroslav Krobot a Josef Krofta, kdy se v určitou chvílí (1980-1984) rodí něco nového - Studio Beseda -, kdy se otevírá celá nová etapa ve vývoji českého divadla ...
Disertační práce Elišky Vavříkové představuje současně záznam i autorčinu reflexi dlouhého procesu vznikání a tvorby dnes již legendární inscenace divadelního studia Farma v jeskyni. Přiložené hudební CD zahrnuje autentické nahrávky z expedic divadelního studia Farma v jeskyni na východní Slovensko, ...
Jitka Goriaux Pelechová představuje ve své monografii předního německého divadelního režiséra Thomase Ostermeiera. Sleduje uměleckou cestu dnešního čtyřicátníka od jeho pobytu na divadelní škole Ernsta Busche přes založení slavné studiové scény Baracke při berlínském Deutsches Theater až po jeho nástup ...
Kniha předního českého divadelního teoretika a historika Jana Císaře je reflexí současné inscenační praxe včetně proměn, které divadlo prodělalo v posledních desetiletích. Kniha představuje fundovaný a zároveň čtenářsky přístupný teoretický výklad o současném postavení divadla, včleněný do historického ...
Profil života a tvorby jednoho z nejlepších současných režisérů v oblasti loutkového divadla, vytvořený formou "Pimprlové komedie o čtyřech dějstvích". Pozoruhodný lidský i autorský příběh kovaného loutkáře zachytili ve svých textech Zdeněk A. Tichý, Nina Malíková, Pavel Vašíček, Václav Poul, Stanislav ...
Choreograf a pedagog Daniel Wiesner přibližuje v této knize tvůrčí proces při hledání ideálního tvaru inscenace Macbeth. Autor nepovažuje tento proces za jedinou a zaručenou metodu, jak realizovat projekty tanečního divadla, ale skrze svou knihu se pokouší předat mladším kolegům zkušenosti, které při ...
Gérard de Nerval, dramatik, prozaik a básník, jedna z nejvýraznějších osobností francouzského romantismu, se jako správný romantik vzpírá rigidnímu zařazení: z představy sympatického, dobráckého a výstředního básníka pařížské frenetické bohémy se rozvinul v obraz nepřehlédnutelné osobnosti, již je třeba ...
Kniha – autor Hanuš Jordan, 130 stran, česky, pevná bez přebalu lesklá.Kniha je věnována památkám na osobnosti českého divadla ze sbírek Národního muzea. Po úvodní historické stati přináší obrazový katalog vybraných sbírkových předmětů, dále soupis všech památek na osobnosti spjaté s českým divadlem ...
Na tento příběh jsem narazil náhodou… V první polovině roku 2013 jsem byl pátou sezonu režisérem, dramaturgem a uměleckým šéfem v Divadle Šumperk. Dramaturgickým refrénem mé koncepce bylo uvádění inscenací s lokálními náměty. Po Zániku samoty Berhof, Eskymo Welzlovi nebo třeba hře Voda není víno a Priessnitz ...