Rozmluva a usuzování

Jiní zákazníci nakoupili v:
Cena: Info v obchodě Do obchodu

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Etiketa, společenské chování

Kniha Rozmluva a usuzování se věnuje otázkám a problémům komunikace. Vychází z přesvědčení, že komunikací nelze rozumět výhradně komunikaci jazykovou a komunikační procesy není možné na procesy jazykové redukovat. Z obecně sémiotického hlediska se zabývá strukturou jednotlivých aspektů komunikace, pokouší ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Etiketa, společenské chování

Popis

Kniha Rozmluva a usuzování se věnuje otázkám a problémům komunikace. Vychází z přesvědčení, že komunikací nelze rozumět výhradně komunikaci jazykovou a komunikační procesy není možné na procesy jazykové redukovat. Z obecně sémiotického hlediska se zabývá strukturou jednotlivých aspektů komunikace, pokouší se popsat jejich systematickou povahu, předložit jejich klasifikaci, zároveň je ale chápat jako součást celku kultury a jejích vlivů. Prof. PhDr. Ing. Ladislav Tondl, DrSc. (28. února 1924) vystudoval filozofii, sociologii, ekonomii a matematickou statistiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde později přednášel logiku, epistemologii a filozofii vědy. V roce 1990 založil Centrum/Kabinet pro studium vědy, techniky a společnosti, kde působí dodnes. Aktivně se zapojuje do činnosti Sémiotické skupiny ČSKI. Do široké škály jeho odborných zájmů patří především otázky a problémy filozofie jazyka, sémiotiky a teorie komunikace, kterými se zabýval v publikacích Problémy sémantiky (1966, v rozšířené podobě vyšlo v roce 1974 v ruštině, v roce 1981 v angličtině a znovu v češtině v roce 2006), Mezi epistemologií a sémiotikou (1996) či Dialog. Sémiotické rozměry a rozhraní dialogu (1997). Věnuje se také problematice společenské determinace vědy a techniky, kterou rozpracoval v knihách Člověk ve světě vědy a techniky (2009), Technologické myšlení a usuzování (1998) či Věda, technika a společnost (1994). V roce 2004 bylo Ladislavu Tondlovi uděleno státní vyznamenání Medaile Za zásluhy.

Reklama

Reklama