Malé je milé

Jiní zákazníci nakoupili v:
Cena: Ihned Do obchodu

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Obchod, reklama, marketing

Jak by vypadala ekonomie, které by skutečně záleželo na lidech a na přírodě? Podle této klasické knihy E.F. Schumachera, britského ekonoma německého původu (1911 – 1977), by vypadala o dost jinak, než dnes. Schumacher klade otazníky za pohodlné pravdy, které jsme nasáli již v dětství a nad kterými nás ...viac

Na skladě Zobrazit cenu včetně dopravy

Nejoblíbenější produkty v kategórií Obchod, reklama, marketing

Popis

Jak by vypadala ekonomie, které by skutečně záleželo na lidech a na přírodě? Podle této klasické knihy E.F. Schumachera, britského ekonoma německého původu (1911 – 1977), by vypadala o dost jinak, než dnes. Schumacher klade otazníky za pohodlné pravdy, které jsme nasáli již v dětství a nad kterými nás nenapadlo se do hloubky zamyslet. Je ekonomie objektivní vědou, nebo vychází z určitých nepřiznaných hodnot? Rozleptávají tyto nepřiznané hodnoty i naše morální cítění? Vypadalo by ekonomické myšlení jinak, kdyby vycházelo z hodnot buddhismu nebo křesťanství? Jak? Je ekonomický růst slučitelný s dlouhodobým přežitím naší civilizace? Je to, co zažíváme v posledních sto letech, skutečně pokrok? Co je vlastně pokrok? Pomáhá tzv. zahraniční pomoc zemím globálního Jihu, nebo je tlačí do hlubší nerovnosti a ekonomické závislosti na zemích Severu? Je způsob, jakým člověk nakládá s přírodou, násilím? A jak k tomuto násilí přispívá současné ekonomické myšlení? Je běžná firma, jejíž cílem je pouze zisk, součástí problému? A jaké jsou její alternativy? Všechny tyto těžké otázky Schumacher nadhazuje s určitou lehkostí a nabízí někdy překvapivé odpovědi. Malé je milé navzdory autorově odbornosti a erudici není vědecké dílo. Je to spíše série vtipných, často provokativních polemik s převládajícími narativy naší civilizace. Slavná kniha, která poprvé vyšla již v r. 1973 a kterou literární příloha deníku The Times nazvala "jednou z nejvlivnějších knih, vydaných od druhé světové války", je o to aktuálnější v současné době rostoucích pochybností o směřování západní civlizace. Je to přitom kniha, která zůstává oběma nohama na zemi, dýchá z ní naděje a osloví nejen naši hlavu, ale i srdce.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Obchod, reklama, marketing, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Obchod, reklama, marketing.

Reklama