Podnikové informační systémy

Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Obchod, reklama, marketing

Anotace.Třetí, výrazně přepracované, aktualizované a rozšířené vydání uznávané publikace zohledňuje dynamický vývoj v oblasti podnikových informačních systémů a zejména nové požadavky kladené na informační systémy ze strany podniků. Autoři přibližují aktuální rysy a trendy informační společnosti s ohledem ...viac

Nejoblíbenější produkty v kategórií Obchod, reklama, marketing

Popis

Anotace.Třetí, výrazně přepracované, aktualizované a rozšířené vydání uznávané publikace zohledňuje dynamický vývoj v oblasti podnikových informačních systémů a zejména nové požadavky kladené na informační systémy ze strany podniků. Autoři přibližují aktuální rysy a trendy informační společnosti s ohledem na nové ekonomické podmínky a požadavky vyplývající z nároků na udržitelnost. Zcela netradičním způsobem jsou v knize do oblasti podnikových informačních systémů aplikovány principy a nástroje TOC (Theory of Constraint), a to s ohledem na efektivnost IS, jejich inovace, řešení projektů a dosažení "business" přínosů IS v podnicích. Tématice inovací IS/ICT v podnicích se publikace věnuje zcela novým způsobem. Autoři využívají praktické zkušenosti z podniků a podklady získané vlastními průzkumy. Jedním z důležitých rysů knihy je integrované využití nových ICT technologií, konkrétně internetu, jejichž prostřednictvím může čtenář nalézt v případě zájmu řadu dalších detailnějšíc.h a zejména aktualizovaných informací. Kniha je určena manažerům a specialistům z firemní praxe, konzultantům a studentům.Z obsahu.O autorech 9.Poděkování 10.Úvod 11.Část I. Podnik v informační společnosti.1. Globalizační trendy ve společnosti 18.1.1 Budoucnost se stává obtížněji predikovatelná 18.1.2 Projevy globalizace 20.1.3 Globalizační trendy a?role ICT 23.2. Vliv rozvoje informační společnosti na podnikovou sféru 28.2.1 Informační společnost jako další vývojová etapa 28.2.2 Informační společnost přináší podnikům nové příležitosti 30.2.3 Změny forem podnikání 33.2.4 Proměny role ICT v podnicích 35.3. Hodnocení podniků v?informační společnosti 41.3.1 Informační společnost z pohledu evropských iniciativ 41.3.2 Statistické ukazatele pro hodnocení podniků v?informační společnosti 44.Část II. Informační systém v?podniku.4. Vývoj podnikových informačních systémů 52.4.1 Vymezení přístupu k podnikovým IS 52.4.2 Od vlastních programů k?prosazení nákupu parametrizovatelného aplikačního softwaru 54.4.3 Vývoj obsahového zaměření celopodnikových řešení 56.4.4 Vývoj k integrovaným řešením se společnou datovou základnou 61.5. Funkcionalita podnikových informačních systémů?- ERP 66.5.1 Definice ERP 66.5.2 Funkční moduly ERP 68.6. Funkcionalita podnikových informačních systémů?- řízení dodavatelského řetězce?- SCM 76.6.1 Řízení dodavatelských řetězců 76.6.2 Funkčnost současných aplikací pro SCM 78.6.3 IS?pro podporu výrobních systémů 80.6.4 Podpora materiálového toku prostřednictvím e-businessu 84.7. Funkcionalita podnikových informačních systémů?- další moduly rozšířeného ERP (ERP II)?- CRM a?BI 87.7.1 Charakteristika ERP II 87.7.2 Řízení vztahu se zákazníkem?- CRM 89.7.3 Aplikace kategorie Business Intelligence 93.8. Datový pohled na podnikové informační systémy 99.8.1 Postavení databází v podnikových IS 99.8.2 Základní vrstvy podnikového IS 100.8.3 Hlavní data používaná v podnikových IS 101.8.4 Data pro podnikové analýzy 104.8.5 Datový pohled za hranice ERP II 107.9. Procesní pohled na podnikové informační systémy 112.9.1 Důvody procesní orientace podniků 112.9.2 Základní principy podnikových procesů 114.9.3 Podnikové procesy a?jejich podpora informačními systémy 118.9.4 Podnikové procesy v životním cyklu podnikových IS 120.9.5 IS jako základ pro měření a?zvyšování výkonnosti podnikových procesů 122.10. Podnikové informační systémy z?pohledu organizace podniku 125.10.1 Důležité atributy podniku zohledňující IS 125.10.2 Zohlednění uživatelů v?podniku 126.10.3 IS zohledňují velikosti podniků 128.10.4 IS pro různá odvětví podniků 129.10.5 IS pro různé typy výrob 131.10.6 Uplatnění IS z hlediska formy struktury výrobku?- VAT analýza 134.11. Podnikové informační systémy z pohledu aplikovaných metod řízení 139.11.1 Metody řízení aplikované v podnikových IS 139.11.2 Metoda MRP II 142.11.3 Metoda TOC?- OPT a?DBR 151.11.4 Podpora podnikových plánů v informačních systémech 155.12. Nabídka a?trendy podnikových informačních systémů na českém trhu 159.12.1 Vývoj podnikových informačních systémů od 90. let 159.12.2 Stav nabídky podnikových IS v ČR 164.12.3 Trendy v?podnikových IS 167.Část III. Efekty a inovace informačního systému v podniku.13. Efekty informačních systémů v podnicích 178.13.1 IS podporují podnikové cíle a?metody řízení 178.13.2 Potenciál informačních systémů v podnicích 180.13.3 Kategorizace efektů IS v podnicích 183.13.4 Metody a?techniky měření efektivnosti IS v?podnicích 185.13.5 Přístup k efektům IS z pohledu vedení podniku 189.14. Projekty zavádění informačních systémů do podniků 198.14.1 Charakteristika projektů podnikových IS 198.14.2 Etapy projektu zavedení ERP 203.14.3 Etapa I?- Rozhodnutí pro změnu podnikového IS a?vytvoření týmu 203.14.4 Etapa II?- Výběr vhodného řešení 207.14.5 Etapa III?- Vlastní implementace vybraného ERP 212.14.6 Organizační zajištění projektu ERP 214.14.7 Hlavní rysy integrace systémů ERP do podniku při jeho zavádění 216.14.8 Etapa IV?- Provoz a?údržba vybraného ERP 218.14.9 Náklady spojené se zavedením IS 220.15. Inovace a?řízení změny informačních systémů v podnicích 230.15.1 Inovace v?životním cyklu podnikového informačního systému 230.15.2 Změny v přístupu k inovacím v podnikových IS 232.15.3 Typologie inovace ICT 236.15.4 Inovační řády?- stupně zralosti?- podnikových IS 240.16. Inovace podnikových informačních systémů s?využitím TOC (teorie omezení) 247.16.1 Rámec přístupu TOC k inovacím IS 247.16.2 Uplatnění technik TOC Thinking Process při přípravě změny podnikového IS 250.16.3 Uplatnění přístupu Necessary but not sufficient a?řízení projektů metodou Critical Chain v inovaci podnikového IS 253.16.4 Uplatnění průtokového účetnictví v inovaci podnikového IS 256.16.5 Integrace dalších metod TOC pro efektivní inovaci 257.17. Udržitelnost a?její podpora podnikovými informačními systémy 263.17.1 Udržitelný rozvoj a?jeho podpora 263.17.2 Vztah ICT a?udržitelného rozvoje 265.17.3 Konceptuální model vlivu ICT na udržitelný rozvoj 267.17.4 Green IT a?jeho vztah k?udržitelnému rozvoji 268.17.5 Přístupy ke green IT v?podnicích 271.17.6 Green IT v malých a?středních podnicích 274.17.7 Podpora udržitelnosti na bázi inovací ICT v?malých a?středních podnicích 275.Závěr 280.Přílohy 285.Příloha 1 - Indikátory EUROSTAT pro oblast informační společnosti 286.Příloha 2 - Klíčové indikátory ICT sledované organizací OECD 290.Příloha 3 - Indikátory udržitelného rozvoje 292.Příloha 4 - Přehled produktů podnikových IS na českém trhu 297.Příloha 5 - Příklad klasické funkcionality podpory logistických procesů v produktech SAP 301.Příloha 6 - Příklad obsahu výrobní databáze?- základních souborů používaných.pro chod MRP II a?TOC 304.Příloha 7 - Ukázková struktura poptávkového dokumentu 308.Příloha 8 - Vzorová osnova Úvodní studie / hrubého konceptu zavedení ERP 309.Příloha 9 - Řešitelské týmy v průběhu vlastní implementace IS 311.Seznam zkratek 313.Summary 316.Použitá literatura 317.O autorovi.Prof. Ing. Josef Basl, CSc. (* 1961).Vystudoval Vysokou školu strojní a elektrotechnickou v Plzni, obor automatizované systémy řízení výrobních procesů. Absolvoval stáže v USA, Velké Británii a Německu. V současné době pracuje na katedře průmyslového inženýrství a managementu Západočeské univerzity v Plzni. Specializuje se na oblast celopodnikových informačních systémů (ERP), optimalizaci podnikových procesů a aplikaci principů teorie omezení (TOC) v podnikové praxi. Zaměřuje se na metodické aspekty inovací informačních systémů v podnicích a jejich podporu udržitelného rozvoje, zejména ve vztahu k malým a středním podnikům. Je zástupcem České republiky v TC 8 organizace IFIP a viceprezidentem České společnosti pro systémovou integraci.Ing. Roman Blažíček (* 1963).Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor automatizované systémy řízení. Po vysoké škole pracoval v oboru ICT nejprve jako systémový programátor, později v oblasti poradenství při zavádění ERP systémů do podnikové sféry. Aktivně řídil několik desítek projektů systémové integrace dodávek ICT.Od roku 2000 pracuje ve společnosti Lasselsberger, která je výrobcem keramických obkladových materiálů, stavebních hmot a surovin. Nejprve zde pracoval ve funkci hlavního controllera, později jako finanční ředitel. Od roku 2004 byl předsedou představenstva a generálním ředitelem. Od roku 2009 byl členem mezinárodního holdingového managementu keramické divize. V roce 2010 byl finalistou soutěže Manažer roku organizovanou Českou manažerskou asociací. Příležitostně přednáší na Západočeské univerzitě v Plzni, Vysoké škole ekonomické v Praze a na různých odborných seminářích a konferencích.

Reklama

brand name

Prohlédněte si další Obchod, reklama, marketing, nejprohlíženější produkty N/A nebo nejlevnejší Obchod, reklama, marketing.

Reklama