Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání ve Francii je sedmou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Studie zachovává obdobnou strukturu jako dřívější publikace v řadě, metodologicky se však kromě studia odborné literatury opírá také o vlastní empirická data autorů sebraná prostřednictvím ...
Práce zdůvodňuje zařazení předmětu Moderní rétorika do osnov vysokých škol, osvětluje hlavní cíle a význam předmětu pro budoucí praxi absolventů, ozřejmuje pedagogická východiska vyučujícího a jeho metodiku, pojmenovává praktické potřeby studentů moderní rétoriky a předkládá relativně podrobný popis ...
Kvalita interakcí mezi dítětem a jeho rodiči v prvních měsících života do velké míry rozhoduje o tom, jaký bude jeho budoucí život, jaké bude mít vztahy, jak dokáže využít svůj vrozený potenciál i jaký z něj jednou bude rodič. Dítě, které prožilo první týdny či měsíce bez kontaktu s člověkem, který je ...
Předškolní věk je považován za věk hry, neboť hra tvoří základní činnost dítěte v tomto období. Prostřednictvím hry dítě poznává svět. Ve světě hry, tj. ve světě symbolů, fantazie, snů a přání uspokojuje své potřeby a vyjadřuje sebe samo, rozvíjí svůj intelekt, tvořivost, vyjadřuje emoce, socializuje ...
Zápletka knihy je zřejmá – jde o charakter. Pokud vám záleží na charakteru vašich dětí nebo dokonce vašem vlastním, mohlo by to být i napínavé. Naučit dítě číst, psát, počítat nebo třeba kotoul letmo představuje určité didaktické umění ze strany učitele. Současná pedagogika je v tomto ohledu značně pokročilá. ...
Autor : Eva Koželuhová, Popis : Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění textu, tedy i porozumění implicitního významu, a připravit ...
Spolu to zvládneme!Má potíže naučit se novým dovednostem. Je neorganizované a nesamostatné. Málo si důvěřuje. Je hlučné a neposedné, nebo naopak zasněné a zpomalené. Má problémy s pozorností a dělá mnoho chyb. Nedodržuje pravidla a neplní své úkoly. Má problémy s jinými dětmi. Je nemotorné a nešikovné ...
Kniha - autor Charlotte Poussin, 224 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Pedagogika podle Marii Montessori staví do popředí co největší míru samostatnosti dítěte, dává mu možnost postupovat v učení vlastním tempem a vybírat si, jakým aktivitám se bude věnovat. Tato kniha vysvětluje pedagogiku ...
Globální výchova je pedagogickým projektem, který usiluje o přizpůsobení cílů a metod vzdělávání potřebám současného a budoucího světa. Autoři projektu připravili sbírku konkrétních činností vhodných pro děti ve věku 6 až 18 let. První díl se zaměřil na pochopení souvislostí mezi člověkem, technikou ...
Kniha přináší pro deset měsíců školního roku deset tematických celků. U každé hry je uveden cíl, věk dětí, pro které je hra určena, seznam potřebného materiálu, pokyny pro přípravu, vlastní popis hry a další možnosti her na dané téma. Jednotlivé hry umožňují v průběhu roku dětem zábavnou formou poznávat ...
Výchova dětí ve školkovém věku je pro rodiče hodně náročná. Autorka doporučuje projevovat dětem co nejvíc porozumění, aby si posilovaly pocit bezpečí a důvěry, který si ponese do dospělosti. V tomto období, kdy se vyvíjí jazyk a představivost, je jedním z hlavních úkolů rodičů ukázat potomkům cestu a ...
Specifickými poruchami učení jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky ...
Není vám lhostejné, jak vaše dítě mluví? Nejste si jistí, zda děláte dost pro vývoj řeči vašeho dítěte? Zdá se vám, že řeč vašeho potomka není v pořádku? Věnujete se dětem a potřebujete podrobné instrukce a rady? Pracujete s dětmi a nevíte, jak rozvíjet jejich řečové dovednosti? Na tyto a další podobné ...
Ve škole se jen velice málo prostoru věnuje tomu, jak se skutečně učit. Místo schopnosti aktivně samostatně poznávat a popisovat svět se těžiště výuky stále orientuje na znalosti a dovednosti odborného charakteru. Tato kniha se snaží být průvodcem všem, kdo by se rádi naučili učit se, a nevědí, jak na ...
Je chytré, šikovné stejně jako jeho spolužáci, ale s čísly a příklady si opravdu neví rady. Tak by se dal popsat problém dítěte s dyskalkulií. Dyskalkulie je jedna ze specifických poruch učení a projevuje se širokým spektrem značně různorodých výrazných obtíží v matematice, které se mohou objevit kdykoli ...
František Tichý je výjimečný český pedagog. Gymnázium Přírodní škola, které založil po listopadu 1989 (ale na jehož konceptu pracoval od svých studií), se stalo na několik desítek let nejen pedagogickým domovem již několika generací studentů, ale i laboratoří unikátního pedagogického systému. Systému, ...
Tipy od rodičů pro rodiče, jak cestovat s dětmi, aby si to užila celá rodina Zábavnou dovolenou nebo výlet si můžete užít i s malými dětmi. Zdá se vám to nemožné? Autoři z týmu Ověřeno rodiči sepsali své zkušenosti s cestováním po Česku i do zahraničí. Poradí vám, jak plánovat výlety, u kterých nevypustíte ...
Jak mohou děti s ADHD dostat své impulzivní chování pod kontrolu? Odpověď nabízí kniha plná aktivit, které rozvíjejí sebedůvěru, sociální dovednosti a sebekontrolu. Autor shromáždil 44 jednoduchých aktivit, které mají podobu desetiminutovek a dají se provádět bez větší přípravy. Co se děti při hrách ...
Pedagogové jako průvodci vzděláváním a výchovou toho musí hodně znát a umět, aby své znalosti a dovednosti mohli předávat dál. To je jejich posláním. Vždy je ale dobré si uvědomit, že na úplném začátku nestojí pedagog. Na počátku vždy stojí především člověk.Aby se tato jedinečná osobnost mohl zcela věnovat ...