Logopedická prevence v mateřské škole je důležitou součástí pedagogické činnosti. Učitelky v mateřské škole významně přispívají k rozvoji přiměřené jazykové vybavenosti dětí. Často spolupracují s logopedy, ale vzhledem k odlišné odborné vybavenosti i jinému charakteru působení by neměly kopírovat jejich ...
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace – zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství ...
Praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD.Specifické poruchy chování často zůstanou nerozpoznány. A přece mohou dítěti, jeho rodičům i jeho učitelům způsobit nesmírné množství problémů a nepříznivě ovlivnit celou další životní dráhu jedince. Autorka nabízí praktické rady pro všechny oblasti ...
Kulturální studia jsou mladým oborem především mediálních studií. Vycházejí z neomarxistických zdrojů a z literární kritiky meziválečné Frankfurtské školy, která se jako první kulturní disciplína začala systematicky věnovat "druhořadému" kulturnímu průmyslu. Přehledný slovník mapuje nejen kulturální ...
Pokud má podnik reálnou a analýzami podloženou kvalitní rozvojovou strategii, má v dnešním turbulentním prostředí vytvořeny dobré výchozí podmínky pro získání, udržení či posílení konkurenční výhody. Kniha Filipa Šmídy "Strategie v podnikové praxi", kterou vydalo nakladatelství Professional Publishing, ...
Pracovní sešit obsahuje stručné pohádkové příběhy, za nimi následují otázky a úkoly rozvíjející porozumění textu, slovní zásobu, znalosti o světě kolem nás a dovednosti odpovídající předškolnímu věku (znalost barev, tvarů, poměrů, vztahů atd.). I další úkoly (rozvíjející sluchové vnímání, pohybové a ...
Určitá míra svépomoci učitelů v poradenské práci určitě nevymizí. Vždyť odborníci pořád nejsou po ruce a také knih či metodických příruček s tímto zaměřením moc není. O vzdělávání učitelů v oblasti poradenství by také bylo možné diskutovat. Spolehnutí se na svépomoc učitelů však není správné. Pedagogické ...
Etapové hry jsou oblíbenou náplní dětských pobytových táborů. V knize jsou podrobně připravená čtyři témata: Ztracené pohádky (14 etap), Lovy beze zbraní (8 etap), Staré pověsti české (15 etap) a Neptun a piráti (18 etap). Jednodenní etapy na sebe volně navazují, vedoucí si z nich mohou vybrat třeba ...
Známka dává poměrně jednoznačnou zpětnou vazbu při výkonech žáků založených na paměti, práci s čísly apod. Avšak například v oblasti komunikačních dovedností je situace složitější. Kniha pomáhá převést ideu klíčových kompetencí do praxe a nabízí návody, které vedou žáky k sebehodnocení v oblasti klíčových ...
V tvořivé práci s mateirálem, který je běžně po ruce doma i v předškolních zařízeních, mohou děti získat veliké množství objevných výtvarných zkušeností. Autorka ve své knize nabízí mateřským školám, kulturním institucím, rodičům a prarodičům projekt seznamování dětí od 3 do 6 let s výtvarnými technikami.Dátum ...
Publikace představuje novou subprofesi speciální pedagogiky. Jejím těžištěm je poskytování poradenských služeb přímo ve školách - žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, žákům s rizikem jejich vzniku i žákům s přechodnými obtížemi. Témata publikace postupují od historického exkurzu, přes současné ...
Autismus a hra Příprava herních aktivit pro děti s autismem Jako jeden z hlavních charakteristických rysů autismu je často uváděno to, že děti s autismem postrádají schopnosti a zájem zapojit se do hry. Jejich hra s hračkami a jinými předměty není funkční a působí neobvykle. Nemají většinou zájem o kontakt ...
Kvalita interakcí mezi dítětem a jeho rodiči v prvních měsících života do velké míry rozhoduje o tom, jaký bude jeho budoucí život, jaké bude mít vztahy, jak dokáže využít svůj vrozený potenciál i jaký z něj jednou bude rodič. Dítě, které prožilo první týdny či měsíce bez kontaktu s člověkem, který je ...
Příručka objasňuje postupy, jak vést skupinové diskuse na témata s morálním obsahem, jak zadávat a vybírat vhodné etické problémy, jak v žácích motivovat potřebu zaujímat k nim postoje a srozumitelně je formulovat. Publikace vychází ze souhrnu beletrizovaných mikropříběhů ("morálních situací"), s nimiž ...
Pro děti od 6 do 12 let. Třetí část čtyřdílného souboru skupinových her pro mladší děti. První díl byl zaměřen na rozvoj přátelských vztahů a sociálních kontaktů, zvýšení sebevědomí a zdravé prosazení ve skupině vrstevníků, druhá část se zabývala uvolňováním napětí, učením a komunikací. Tato publikace ...
Publikace obsahuje výběr z dramatickovýchovných projektů určených dětem od 6 do 11 let, vhodných pro práci v ZŠ i v literárně dramatických oborech ZUŠ a střediscích volného času. Mohou být také inspirací pro práci center tvořivé dramatiky, která nabízejí projekty školám, nebo se stát součástí animační ...
Kniha - autor Dagmar Sitna, 152 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Rámcové vzdelávacie plány tvoria iba"všeobecný rámec" vzdelávanie, stanovujúci základný obsah výučby a vzdelávacie kompetencie s tým, že vlastné náplň vzdelávania, spôsoby a formy predkladania učiva sa ponechávajú na učiteľovi. ...
Kniha integruje poznatky a přístupy moderní pedagogiky se zaměřením na vztah učitele a žáka jako motivující prvek ve vyučování. Autorka vychází z poznatků humanistické psychologie a porovnává autoritativní a partnerský přístup ve vyučovacím procesu, které označuje jako přístup tlakem a tahem. Rozebírá ...
Kniha – autor Milena Lipnická, 148 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá.Preventivní program, který pomáhá předcházet vzniku dysgrafie. Součástí připravenosti dětí na vstup do školy je i dostatečná úroveň grafomotorických dovedností. V případě obtíží v této oblasti je vhodné začít s dětmi systematický ...
Publikace soustřeďuje náměty na aktivity, které jsou vhodné pro podpoření schopnosti spolupráce u dětí a dospívajících. Školní a mimoškolní pedagogové, případně rodiče, v ní najdou inspiraci k cílenému trávení volného času v menší či větší skupině. Při hrách jednotlivci prohlubují sebepoznání i vzájemné ...