Jaká jsou tajemství zemí, které mají nejlepší školství na světě? A jak to udělat i u nás? --- Nepostradatelná kniha pro učitele, rodiče i studenty, kterým záleží na vzdělávání. A také pro ty, kterým se nelíbil náš školský systém, když sami seděli ve školních lavicích. Lucy Crehan byla jako učitelka rozčílená ...
Publikace se zabývá formativním hodnocením ve škole. Jedná se o kvalitativní hodnocení, jehož účelem je přinést žákům užitečnou informaci o jejich aktuálním stavu vědomostí a dovednostní s cílem zlepšit jejich výsledky a naučit žáky přijímat hodnocení jako přirozenou součást života. Kniha si klade za ...
Specifika vzdělávání a diagnostiky nadaných dětí v předškolním vzdělávání Ve třídách mateřských škol učitelky denně stojí před kolektivem dětí, který je tvořen dětmi z intaktní společnosti a dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Mezi těmito dětmi se vzdělávají také děti nadané. Diagnostika i podpora ...
Montessori pedagogika se mezi rodiče stále více šíří. Vzniká stále více mateřských škol, které mají v názvu montessori. Rodiče často vůbec nevědí, co od montessori zařízení čekat, případně se těžko orientují v tom, jak vypadá dobrá montessori mateřská škola, která plně naplňuje dané principy. Cílem knihy ...
Obsahom publikácie sú zásadné a nové informácie nevyhnutné na výkon manažérskych činností v oblasti školstva, výchovy a vzdelávania. Ide najmä o informácie pedagogicko-organizačné, školsko-manažérske, právne a ekonomické. Publikácia je určená pre riaditeľov škôl a školských zariadení, pre pracovníkov ...
Kniha - autor Zdenka Ženatová, 120 stran, česky Začlenění a akceptace žáků s SVP v rámci školní třídy s sebou může přinášet různá, často těžko předvídatelná úskalí. Úspěšné začlenění těchto žáků je pravděpodobnější, pokud učitel při výchovně-vzdělávacím procesu nepodceňuje práci se skupinou, její dynamikou ...
Komplexní průvodce učebnicemi počátečního čtení a psaní ALTER přináší náměty ověřené praxí, opírající se o výsledky terénních výzkumů. Metodická doporučení plně respektují nové poznatky dětské psychologie a akcentují moderní trendy v oboru primární pedagogiky. .
Ředitelé i učitelé se starají o to, aby jejich škola byla dobrá, aby si z ní žáci co nejvíce odnesli, aby do ní chodili rádi nejen žáci a jejich rodiče, ale i učitelé. Důležité je, aby si spolu rozuměli v tom, oč usilují. To nejde bez občasného zastavení, ohlédnutí a nového pohledu dopředu. Jak je možné ...
"Jak podpořit rozvoj slovní zásoby dítěte mezi třetím a šestým rokem věku? Kromě společného čtení a prohlížení knížek je to rozhovor, povídání o tom, co se stalo, co nás čeká, na co se těšíme, co máme rádi. První část pracovních listů je věnovaná podstatným jménům, konkrétně nadřazeným a podřazeným výrazům. ...
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené ...
Pátý díl ediční řady Školní zralost se věnuje problematice přípravě dětí s SVP na školní docházku z praktického hlediska. Publikace pojednává o začlenění dětí s SVP jak do běžné, tak do speciální třídy MŠ, o specifikách jejich předškolní přípravy či o komunikaci s jejich rodiči. Dozvíte se o zkušenostech ...
Kniha - autor Lenka Hoštičková; Kamila Balharová; Michaela Balogová Suchoňová, 52 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Máte ve třídě žáka nebo žákyni, kterým nejde rozlišování měkkých a tvrdých slabik? Vedete hodiny speciálně pedagogické péče nebo pedagogické intervence? Máte mezi svými svěřenci ...
Autor : Zuzana Svobodová, Irena Trojanová, Popis : Publikace Krize jako příležitost (a nejen ve školství) je optimistickým čtením o negativních situacích. Autorky využívají svých zkušeností vedoucích pracovnic ve školství posílených svou lektorskou činností i akademickou činností na Pedagogické fakultě ...
Jednoduchý a flexibilní program nabízí šest kroků, jak zvládnout poruchy pozornosti a hyperaktivitu neboli ADHD. V knize najdete hry, které pomohou k zlepšení pozornosti dítěte, a ověřené nápady, které dítěti pomohou, aby si lépe organizovalo prostor a čas. ADHD je výzvou pro všechny, jak pro dítě, tak ...
Snaha léčit choroby a napravovat vady či poruchy je stejně stará jako nemoci a postižení. Ovšem i tam, kde léčba není možná, lze usilovat o kvalitní výchovu, vzdělávání, osobnostní rozvoj a úspěšné začlenění handicapovaného člověka do společnosti. Relativně mladý obor speciální pedagogika se zrodil postupně ...
Jak pracovat s dětmi, které se stále ptají? Dají se venku učit zlomky? Kde brát stále energii a nadšení pro výuku? Jak se snadněji a rychleji připravovat? Jak získat výhody z on-line výuky? Inspiraci pro výuku, která těší a motivuje jak děti, tak učitele, v této knize naleznou především učitelé 1. stupně, ...
Schopnosti zaměření (focusing), uvolnění (relaxation) a soustředění (concentration) jsou klíčem k tomu, aby děti a mladí lidé byli schopni dosáhnout emoční pohody, stejně jako pro rozvoj dovedností a schopností u dětí. Tato kniha staví na modelu všímavé hry k dosažení pocitu pohody u dětí. Autorka vytvořila ...