Výchovné problémy vyplývající z poruch aktivity dětí patří dnes.mezi nejčastější oblasti, které rodiče a učitelé konzultují s.odbornými pracovišti. Tyto problémy velmi často vyvolávají.rozporuplné postoje jak odborné veřejnosti, tak i společnosti.Publikace se snaží obsáhnout danou problematiku komplexně ...
Maria Montessori začala svou pedagogickou dráhu prací s dětmi, které trpěly mentálním postižením. Docílila toho, že tyto děti složily zkoušku ze čtení a psaní určenou pro děti bez postižení. To ji podnítilo k tomu, aby svou metodu uplatnila i ve vzdělávání zdravých dětí. Právě tímto obdobím se zabývá ...
Autor : Šárka Komárková, Popis : Kniha v sobě snoubí pohádky, písničky, muzikoterapeutické a hudebně vzdělávací hry a postupy výroby hudebních nástrojů. Ke každé pohádce náleží písnička odkazující k tématu pohádky, stejně tak hry i ruční výroba nástrojů jsou laděné v duchu pohádky. Podle knihy lze vést ...
Rozvoj sluchového vnímání, rozlišování hlásek, slabik a slov pro mateřské školy a první ročníky ZŠ Pracovní sešit s předlohami ke kopírování nabízí úkoly zaměřené na procvičování abecedy. Je určen zejména pro práci s dětmi v mateřských školách, ale také rodičům, kteří chtějí připravit své dítě na zahájení ...
Autor : Karla Brücknerová, Petr Novotný, Milada Rabušicová, Libor Juhaňák, Dana Knotová, Katarína Rozvadská, Popis : Monografie je věnována tématu netradičních studentů v terciárním vzdělávání. Hlavním definičním kritériem této skupiny je věk a přestávka ve formálním vzdělávání po dokončení střední školy. ...
Autor : PaedDr. Martina Maněnová, Jitka Vítová, Janet Wolfe, Popis : Včasná pedagogická diagnostika v oblastech, které ovlivňují školní úspěšnost dítěte, je klíčová pro podporu jeho rozvoje. Předkládaná kniha prezentuje výsledky dvouletého šetření zaměřeného na školní připravenost a odklad školní docházky. ...
Pracovní listy umožní učitelům i rodičům účinněji pomáhat dětem při jejich problémech se čtením. Děti se učí číst pomocí hry, využívá se i prožitku a obrazného přepisu, tedy činností zaměstnávajících pravou mozkovou hemisféru. Tak je možno zintenzivnit činnost mozku při učení, a tedy zvýšit úspěšnost ...
Komunikace představuje jednu z nejdůležitějších lidských schopností. Začleňuje člověka do společnosti, ovlivňuje jeho prožívání, poznávání a rozumový vývoj. V současné době, bohužel, neustále přibývá dětí s poruchami komunikačních schopností. Tato bohatě ilustrovaná kniha obsahuje mnoho zábavných a hravých ...
Třetí díl pracovních listů, které pomáhají dětem při problémech se čtením, svým pojetím navazuje na dva předcházející díly.Je to zábavná čítanka, s níž může dítě pracovat doma i ve škole. Je zaměřena na zvládnutí plynulého čtení, syntézy a analýzy slabik se souhláskovými shluky a slov, které tyto slabiky ...
Aby čtení bylo radost!Čtení by mělo být příjemným prožitkem. Ne všichni ale dokáží s lehkostí "hltat" jedno slovo za druhým. Naopak, aby z textu získali informace, musejí překonávat překážky. Kniha, kterou držíte v ruce, je určena dětem od 7 let; zejména těm, kteří mají problémy se čtením a s vnímáním ...
Autor : Phoebe Caldwell, Jane Horwood, Popis : Osoby s poruchou autistického spektra mají obtíže s vnímáním smyslových podnětů. Často se cítí odstřiženi od reality a přetíženi, což se promítá v jejich chování. Tato kniha ukazuje, jak můžeme navázat kontakt s dětmi, které komunikují neverbálně nebo částečně ...
Autor : Milena Kmentová, Popis : Publikace přináší metodický materiál pro rozvoj psychomotoriky a grafomotoriky dětí v předškolních zařízeních. Tvoří ji 16 obdobně strukturovaných kapitol s vyváženým obsahem činností rozvíjejících oblast hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky. V každé kapitole ...
Publikace je ojedinělou promyšlenou metodikou s množstvím her a technik určených k rozvoji sociálních dovedností především dětí předškolního věku, popřípadě i raného školního. Cílem autorek je dětem zprostředkovat zásady prosociálního jednání a dovést je k jejich vědomému používání v kontaktu s druhými ...
Autor : Eva Koželuhová, Popis : Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění textu, tedy i porozumění implicitního významu, a připravit ...
Jak pracovat s dětmi, které se stále ptají? Dají se venku učit zlomky? Kde brát stále energii a nadšení pro výuku? Jak se snadněji a rychleji připravovat? Jak získat výhody z on-line výuky? Inspiraci pro výuku, která těší a motivuje jak děti, tak učitele, v této knize naleznou především učitelé 1. stupně, ...