Povrchní vykladači někdy tvrdí, že základem montessoriovského přístupu je ponechat dítěti naprostou volnost a nikterak ho neomezovat. Každý, kdy takovýto přístup na dětech vyzkoušel a je schopen objektivně hodnotit výsledky, dojde k závěru, že samotná volnost a neomezování vedou u dítěte k sobectví, ...
Modelování kurikula, o němž pojednává tato kniha, je systémový nástroj pro udržování nebo zvyšování kvality kurikula. Z toho důvodu má modelování kurikula bezprostřední důsledky pro kvalitu vzdělávacího systému na jeho různých úrovních. Je tedy zapotřebí rozumět modelování kurikula do takové míry, která ...
Publikace Školák se speciálními vzdělávacími potřebami přináší nápady, jak pracovat s těmito žáky v průběhu plnění školní docházky, a to jak ve výuce, tak mimo ni. Příručka je určena pedagogům, učitelům i jejich asistentkám, poradenským pracovníkům, speciálním pedagogům a školním psychologům a také rodičům. ...
Publikace První zkušenosti s GDPR ve školství je pojata komplexně, strukturovaně a systematicky. Je určena nejen pro ředitele škol a školských zařízení, ale bezesporu ji mohou využít také zřizovatelé, orgány státní správy, úředníci na školských úřadech a právníci zabývající se problematikou GDPR ve školství.Publikace ...
Londýnské přednášky přednesla Maria Montessori v roce 1946 na výcvikovém kurzu pro učitele. V každé z nich čtenář cítí, že Maria Montessori procestovala svět a měla dostatek příležitostí pozorovat děti a jejich vývoj. Přednášky jsou prodchnuty její moudrostí a netýkají se pouze dětství, ale celého vývoje ...
Kniha Jedna cesta pro všechny autorky a zakladatelky Montessori terapie Lore Anderlik, představuje možnosti, které Montessori přístup přináší při práci s dětmi s postižením, či speciálními potřebami. Tato průlomová kniha obsahuje vedle komplexního výkladu rovněž inspirativní sestavu cvičení praktického ...
Ne náhodou se autoři nejprodávanější knihy všech dob, Minutový manažer, inspirovali tvůrcem metody Minutové hubování Geraldem Nelsonem. Minutové hubování je účinná metoda výchovy dětí, resp. forma zdravé a přínosné komunikace mezi rodičem a dítětem, kde je přirozené vyjádřit své vlastní pocity – lásku, ...
Jako chlapec byl Raun K. Kaufman silný autista. Takovou diagnózu mu určili mnozí odborníci, kteří tvrdili i to, že má IQ menší než 30 a celý život bude muset strávit v nějakém ústavu. Po letech byl Raun promován na Brown University, kde úspěšně absolvoval obor biomedicínské etiky. Stal se pedagogem a ...
Co se o sobě člověk dozví při hře s figurkami na pískovišti? Sandtray je velmi efektivní a čím dál populárnější forma herní terapie. Už i v Česku úspěšně pomáhá dětem s poruchami chování a učení, lidem s posttraumatickým syndromem, s depresivní či úzkostnou poruchou, těm, kteří se vyrovnávají se ztrátou ...
Kniha – autor Jitka Kendíková, 124 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace je určena pro ředitele a pedagogy českých škol, kteří mají mezi svými žáky-cizince či české děti žijící v zahraničí. Věnuje se žákům, kteří plní povinnou školní docházku v zahraničí, a problémům, jež mohou nastat ...
Co se dá stihnout za deset let? Co můžete zažít? A co můžete prožít s ProCitem?" Na to Vám odpovíme v této publikaci. Byla by velká škoda nechat si pro sebe naše zkušenosti s časem stráveným s dětmi s autismem a jejich rodinami, ale i příběhy okem asistentů, lektorů a rodičů, a nepodělit se s Vámi o ...
Výchovné problémy vyplývající z poruch aktivity dětí patří dnes.mezi nejčastější oblasti, které rodiče a učitelé konzultují s.odbornými pracovišti. Tyto problémy velmi často vyvolávají.rozporuplné postoje jak odborné veřejnosti, tak i společnosti.Publikace se snaží obsáhnout danou problematiku komplexně ...
Monografie se zabývá fenoménem česká vzdělanost, který je sice často pojednáván v mediálních i odborných textech, ale zůstává nedefinován a neobjasněn. Autor vysvětluje, že fenomén vzdělanost má velmi komplikovanou povahu, jejímiž dílčími aspekty se zabývají některé vědecké disciplíny: historiografie, ...
Väčšina ľudí je denne vystavovaná stresovým situáciám, ale najčastejšou skupinou spájanou so stresom sú učitelia, denne podrobovaní psychickej, mentálnej a emocionálnej záťaži, denne prichádzajúci do styku s veľkým počtom osôb a neustále komunikujúci s početnou skupinou ľudí. Vyžaduje sa od nich veľké ...