Kniha - autor Zdenka Ženatová, 120 stran, česky Začlenění a akceptace žáků s SVP v rámci školní třídy s sebou může přinášet různá, často těžko předvídatelná úskalí. Úspěšné začlenění těchto žáků je pravděpodobnější, pokud učitel při výchovně-vzdělávacím procesu nepodceňuje práci se skupinou, její dynamikou ...
Kniha - autor Pavla Kovářová, 264 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými ...
Kniha - autor Gabriela Hublová, 234 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Odborná kniha se věnuje oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) v cizojazyčném terciálním vzdělávání. Její vznik byl motivován třemi faktory, a to současným akcentem na internacionalizaci českého vysokého ...
Kniha – autor Magdaléna Kapuciánová; Eva Svobodová; Zuzana Štefánková, 112 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace Pomáháme dětem s orientací v dnešní světě poslouží jako užitečná příručka k výuce vzdělávací oblasti Dítě a svět nejen v mateřských školách. Vedle potřebného metodického zázemí ...
Publikace Objevujeme s dětmi kulturu a společnost poslouží jako užitečná příručka k výuce vzdělávací oblasti Dítě a společnost nejen v mateřských školách. Vedle potřebného metodického zázemí nabízí spoustu originálních námětů a zábavných aktivit, které jsou ověřeny praxí a garantovány editorským kolektivem ...
V úvodní části představuje Cesta kolem světa – pracovní listy s metodikou jako jednu z metod, která pomáhá rozvíjet u dětí kvalitní čtenářství a kladný vztah ke knihám – od struktury výukové hodiny, přes výběr vhodných didaktických aktivit a metod až po organizační doporučení do hodin českého jazyka ...
Kniha - autor Markéta Košťálová; Dana Tvrďochová; Žaneta Křížová; Milena Bejlková; Michaela., 134 stran, česky Obsahem knihy určené zejména pedagogům mateřských škol jsou inspirativní náměty na zimní činnosti a aktivity s dětmi. Každé roční období má svůj typický charakter, který se promítá do přírodních ...
Když se řekne Aspergerův syndrom, všichni si představí Sheldona z Teorie velkého třesku. Málokdo si uvědomí, že tahle porucha autistického spektra potká i holky. Jaké to je být jiná, jak zvládat své specifické zájmy a jak se poprat s poruchami nálad? Jak má Aspergerholka zvládnout randění, když se jí ...
Kniha – autor Lenka Gulová; Radim Šíp, 248 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí výběr z tradičních i méně tradičních analytických metod, jež lze využít k výzkumu pedagogické reality (zakotvená teorie, analýza konstituce významů, diskurzivní analýza a další). Nabízí všem, kdo se ...
Jak děti zjistí, že slovo "pes" označuje psa a ne třeba kočku, auto anebo člověka? Jak poznají, co znamenají slovesa "myslet" nebo "věřit", přídavná jména "dobrý" či "bílý", anebo třeba slova označující abstraktní jevy, jako jsou "hypotéka" nebo "příběh"? Děti si slova osvojují poměrně rychle, obvykle ...
Kniha - autor Miroslav Vosmik, 102 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Společné vzdělávání přináší celou řadu nových situací, na které je třeba reagovat. Patří k nim i kariérové poradenství pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Autor se v publikaci věnuje problematice systemické perspektivy ...
Také řešíte na začátku každého nového školního roku ve Vaší mateřské škole nesoulady mezi dětmi? Nakonec si na sebe zvyknou, ale chce to pevné nervy a velkou trpělivost Vašich pedagogů. Aby toto období bylo v září co nejkratší a aby ke konfliktům mezi dětmi kvůli jejich jinakosti docházelo i po zbytek ...
Kniha - autor Sandra Bejdáková; Jarmila Střechová; Lenka Suchardová; Jana Vítková; Helena Z., 130 stran, česky Třetí díl ediční řady Školní zralost přináší komplexně zpracované téma komunikace v mateřské škole s vazbou na téma školní zralosti. Téma je představeno z několika úhlů pohledu: komunikace s ...
Kniha - autor Stanislava Kociánová; Lucie Víchová, 116 stran, česky V knize určené především pedagogům mateřských škol naleznou čtenáři celkem čtyři tematické bloky zaměřené především na vytváření pozitivního vztahu k literatuře a posilování schopnosti spolupráce. Hlavním cílem je výchova k toleranci ...
Druhý díl ediční řady Školní zralost přináší komplexně zpracované téma odkladů školní docházky. Úvodní stať přináší analýzu nečastějších příčin odkladů a také odpovědi na nejčastější otázky, které v souvislosti s odklady zaznívají. Samostatná kapitola se věnuje nedostatečné pracovní, sociální i citové ...
Specifika vzdělávání a diagnostiky nadaných dětí v předškolním vzdělávání Ve třídách mateřských škol učitelky denně stojí před kolektivem dětí, který je tvořen dětmi z intaktní společnosti a dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Mezi těmito dětmi se vzdělávají také děti nadané. Diagnostika i podpora ...
Specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. Čtvrtý díl ediční řady Školní zralost představuje specifika vzdělávání a diagnostiky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v posledním předškolním ročníku mateřské školy. ...
Publikace Metody pedagogického výzkumu, kterou právě držíte v ruce, přináší základy kvantitativně orientovaného výzkumu v pedagogice. Objasňuje podstatu klasického pedagogického výzkumu a analyzuje jeho základní fáze. Pozornost věnuje informačním zdrojům pedagogického výzkumu a předkládá výhody i nevýhody ...
Jednou ze základních občanských i lidských potřeb je cítit se dobře v prostředí, ve kterém žijeme. Občanské sdružení TEREZA, z jehož dílny vyšel tento manuál, usiluje o to, aby děti měly rády přírodu a místo, kde bydlí, aby rozuměly životnímu prostředí a aby aktivně dělaly něco pro udržitelný rozvoj.Na ...
Problematika projevů ADHD z jiného úhlu - s nabídkou k pochopení a přijetí specifik, která tato forma nadání přináší.