Autor : Klaus Fröhlich-Gildhoff, Maike Rönnau-Böse, Popis : Psychická odolnost patří k důležitým dovednostem pro život. Jak ji posílit? Z čeho vlastně vychází? Jak dosáhnout toho, aby dítě neupadlo do naučené bezmocnosti, ale aby se naopak stavělo k různým obtížím čelem a dokázalo si s nimi tvořivě poradit? ...
Kniha - autor Marcela Kotová; Veronika Kubáčová, 176 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Počet předškoláků se špatnou výslovností narůstá. Aby dítě začalo dobře mluvit, je potřeba získat slovní zásobu. A na tom se dá pracovat již od útlého věku – stačí s ním trávit čas a povídat si. Můžete spolu ...
Kniha - autor Liping Ma, 284 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Od začátku 20. století probíhají v mnoha zemích debaty o tom, co a jak učit v elementární matematice. Běžně se má za to, že elementární matematika je jednoduchá, všem srozumitelná a učit ji je snadné. Autorka dokládá, že učit ji ...
Jaká jsou tajemství zemí, které mají nejlepší školství na světě? A jak to udělat i u nás? --- Nepostradatelná kniha pro učitele, rodiče i studenty, kterým záleží na vzdělávání. A také pro ty, kterým se nelíbil náš školský systém, když sami seděli ve školních lavicích. Lucy Crehan byla jako učitelka rozčílená ...
Povrchní vykladači někdy tvrdí, že základem montessoriovského přístupu je ponechat dítěti naprostou volnost a nikterak ho neomezovat. Každý, kdy takovýto přístup na dětech vyzkoušel a je schopen objektivně hodnotit výsledky, dojde k závěru, že samotná volnost a neomezování vedou u dítěte k sobectví, ...
Kniha - autor Markéta Košťálová; Dana Tvrďochová; Žaneta Křížová; Milena Bejlková; Michaela., česky Metodou prožitkové pedagogiky, pozorováním, experimentováním, hraním her, realizací hudebních, výtvarných a pracovních aktivit poskytuje publikace podporu při realizaci ŠVP PV.
Jednoduchý a flexibilní program nabízí šest kroků, jak zvládnout poruchy pozornosti a hyperaktivitu neboli ADHD. V knize najdete hry, které pomohou k zlepšení pozornosti dítěte, a ověřené nápady, které dítěti pomohou, aby si lépe organizovalo prostor a čas. ADHD je výzvou pro všechny, jak pro dítě, tak ...
Dospívání je složité období plné neklidu a pochybování o sobě samém. Pro mladé lidi s poruchou autistického spektra je vzhledem k jejich handicapu ještě složitější. Jak najít vnitřní klid? Co pomůže v budování vztahů s vrstevníky? Jak mohou kontrolovat své pocity? Autoři nabízejí soubor aktivit, které ...
Autor : Julie Cadorini, Josef Štěpán, Popis : Publikaci využijí lidé s poruchami řeči, především s obtížemi po cévní mozkové příhodě, kraniocerebrálním traumatu, s vývojovou dysfázií, lze ji použít i pro mentálně retardované jedince. S tímto pracovním sešitem, který obsahuje běžná témata z praktického ...
Publikace se zabývá formativním hodnocením ve škole. Jedná se o kvalitativní hodnocení, jehož účelem je přinést žákům užitečnou informaci o jejich aktuálním stavu vědomostí a dovednostní s cílem zlepšit jejich výsledky a naučit žáky přijímat hodnocení jako přirozenou součást života. Kniha si klade za ...
Tento praktický manuál určený učitelům a rodičům dětí s autismem nabízí jednoduché strategie, které dětem s vysokofunkčním autismem nebo Aspergerovým syndromem, které mají obtíže se zvládáním svých nálad, pomohou zmírnit negativní pocity a vedou k tomu, že se děti cítí v běžném životě lépe. Autoři v ...
Autor : Ivan Pilný, Popis : Učit, nebo vzdělávat? Co je na systému vzdělávání v české kotlině problematické? Existuje řešení na tento neutěšený stav? Na tyto otázky hledá autor knihy odpovědi a vychází přitom ze zahraničních zkušeností i z nečetných, ale již existujících "ostrůvků pozitivní deviace". ...
Pracovní sešit se zaměřuje na rozvoj sociálních kompetencí, schopnost číst emoce, rozumět jim, správně je interpretovat. Vede děti k porozumění svým vlastním pocitům, ke schopnosti je adekvátně verbalizovat, vcítit se do pocitů druhých a učí děti hledat tyto pocity kolem sebe v reálných situacích. Rozvíjí ...
Hledání rozdílů je úkol, který mají všechny děti v oblibě. Kromě zrakové pozornosti a diferenciace si však děti v této knize procvičí především výslovnost, tvorbu vět, vyjadřování, logické myšlení, postřeh a smysl pro rým. Každý úkol je zaměřen na jednu hlásku. Text říkanky vždy vychází z tématu obrázku ...
Škola je skutečně pro děti. Co bychom měli dělat pro to, aby byl školní čas využitý zejména pro učení, aby dítě chodilo do školy rádo, aby se do ní i těšilo, aby se nebálo a aby se co nejvíc naučilo? Měli bychom dítěti především porozumět. Stejně rozumět bychom měli i jeho rodičům a koneckonců i sami ...