Pomozme dětem, aby se naučily správně mluvit! Počet těch, které trpí vadami řeči, v současné době výrazně narůstá. Může za to virtuální komunikace prostřednictvím mobilů a internetu, která omezuje běžnou komunikaci v rodinách? Nebo je to obrovská nabídka her a zábavy, jež se na děti valí a přikovává ...
Pedagogika vychází z poznání, že tvořit v širokém smyslu slova může každý člověk, že tvořivost se může projevit v každé činnosti. Opírá se o praktické zkušenosti, že tvořivost lze rozvíjet a cvičit. Ve školních institucích jde především o vytváření předpokladů pro tvořivost a o vyhledávání talentu. Významné ...
Metodický deň je dôležitým prvkom v procese ďalšieho vzdelávania učiteľov v systéme celoživotného vzdelávania nevyhnutného v raste osobnostného a odborného rozvoja učiteľa. Autorka na základe získaných skúseností a poznatkov predstavuje metodický deň ako náročný proces s cieľom rozšíriť povedomie učiteľskej ...
Príručka pre riaditeľov a zriaďovateľov základných a stredných škôl, ktorá sa podrobne venuje problematike bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci v školách a školských zariadeniach. Je písaná špeciálne pre potreby tých, ktorí nesú, ako každý zamestnávateľ, zodpovednosť za plnenie povinností súvisiacich ...
Kniha – autor Juliana Gardošová; Jaroslava Budíková, 110 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace ROZUMÍM SOBĚ, POZNÁVÁM OSTATNÍ s podtitulem Nácvik emočních a sociálních dovedností dětí v předškolním a mladším školním věku je tu pro všechny děti ve věku 5–8 let s různou mírou obtíží v orientaci ...
Kdo si hraje, nezlobí a navíc se může hrou něco nového naučit. Je dokázáno, že pokud člověk při učení prožívá pozitivní emoce, je výsledek výrazně efektivnější. Publikace má dva hlavní cíle: prvním je rozšířit nabídku komunikačních her, které je možné zapojit do učení, a nabídnout tak více možností, ...
Co se o sobě člověk dozví při hře s figurkami na pískovišti? Sandtray je velmi efektivní a čím dál populárnější forma herní terapie. Už i v Česku úspěšně pomáhá dětem s poruchami chování a učení, lidem s posttraumatickým syndromem, s depresivní či úzkostnou poruchou, těm, kteří se vyrovnávají se ztrátou ...
Komplexní průvodce učebnicemi počátečního čtení a psaní ALTER přináší náměty ověřené praxí, opírající se o výsledky terénních výzkumů. Metodická doporučení plně respektují nové poznatky dětské psychologie a akcentují moderní trendy v oboru primární pedagogiky. .
Obrázková kniha je určena pro děti s narušenou komunikační schopností. K nápadu knihu vytvořit dovedla Michaelu Černickou, jednu z autorek, zkušenost z návštěv logopedické ambulance s vlastní dcerou. I přes kreativitu logopedky začalo opakování stále stejných úkonů, které je nutné s dětmi doma procvičovat ...
Jazyk – v našem případě čeština – nejen propojuje všechny členy jazykového společenství, umožňuje vzájemnou komunikaci, ale podílí se také na tom, jak světu rozumíme, jaké kulturní hodnoty sdílíme i jak je předáváme dál. To jsou hlavní témata předkládané publikace. Záměrem autorů je vzbudit u čtenářů ...
Práce s dětmi je krásná, ale za úsměvem spokojených a šikovných dětí stojí velká dřina. Náplní práce paní učitelky není jen zajistit předškolní výchovu, ale i vzdělávání předškolních dětí. Snaží se rozvíjet jejich celkovou osobnost dítěte, tak aby z mateřské školy odcházely optimálně rozvinuté na základě ...
Pracovní listy obsahující v úvodu krátké pojednání o problematice odlišného mateřského jazyka (OMJ), jak se zachovat před nástupem tohoto dítěte do MŠ, jakými radami a postupy se řídit ve chvíli, kdy takové dítě do MŠ již dochází. Praktická část publikace je zaměřena na aktivity, které s pomocí karet ...
Kniha - autor Eva Fošenbauerová, 72 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá "Pracovní sešit obsahuje 12 pohádek a k nim několik pracovních listů. Každá pohádka je nejen opatřena omalovánkou s přidanými jednoduchými úkoly, ale i jinými činnostmi, úkoly a hrami vycházejícími z potřeb RVP. Tyto činnosti ...
Autor : Milena Kmentová, Popis : Publikace přináší metodický materiál pro rozvoj psychomotoriky a grafomotoriky dětí v předškolních zařízeních. Tvoří ji 16 obdobně strukturovaných kapitol s vyváženým obsahem činností rozvíjejících oblast hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky. V každé kapitole ...
Čtení slov s otevřenou slabikouTyto pracovní listy jsou zábavnou čítankou, určenou dětem, které při běžné výuce čtení v první třídě nezvládly plynulé čtení otevřených slabik a slov z nich složených a které čtou bez porozumění. Pracovní listy jsou vhodné i pro individuální práci s dyslektickými dětmi ...
Autor : Marcela Kotová, Popis : Dnešní děti mají problém se správnou výslovností některých hlásek. Chcete se toho vyvarovat? Stačí jen rozhýbat jazýček. Krátkou pohádkou pomůžete k rozvoji motoriky mluvidel dítěte a zamezíte špatnému vyslovování hlásek. Děti si zábavnou formou procvičí pusinku, můžou ...
Autor : Eva Koželuhová, Popis : Kniha představuje možnosti využívání čtenářských strategií při předčítání dětem předškolního věku a nečtenářům na počátku školní docházky. Cílem metody využívání čtenářských strategií je rozvíjet u dětí plné porozumění textu, tedy i porozumění implicitního významu, a připravit ...