Základní informace a rady pro vstup vašeho dítěte do mateřské školy Vstup dítěte do mateřské školy klade na dítě a jeho rodiče nové náročné požadavky. Dítě si musí v novém prostředí najít svou identitu, vytvářet nové vztahy a začlenit se do organizované skupiny dětí. Autoři popisují, jak dítě a jeho ...
Pre súčasnú školu je charakteristické, že aj pre opakovane deklarovaný cieľ, ktorým je komplexný a harmonický rozvoj žiakovej osobnosti, kladie dôraz predovšetkým na školskú výkonnosť žiaka. Emočný a sociány vývoj žiakov, rozvoj samostatnosti a tvorivosti ostáva v pozadí. Skúsené školské psychologičky ...
Dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vývoj pedagogických oborů, zvláště pak speciální pedagogiky, je v posledních letech ovlivněn postupným přechodem trendu integrace v celosvětový trend inkluze v pedagogickém procesu. Zatímco při integraci šlo o přizpůsobení dítěte s postižením potřebám ...
Kniha - autor Miroslav Vosmik, 102 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Společné vzdělávání přináší celou řadu nových situací, na které je třeba reagovat. Patří k nim i kariérové poradenství pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Autor se v publikaci věnuje problematice systemické perspektivy ...
Praktický průvodce osvědčenou metodou motivačních rozhovorů. Kniha ukazuje, jak využívat každodenní interakci s žáky a studenty jako příležitost ke změně. Autoři popisují dovednosti a strategie v podobě krátkých konverzací o problémech s chováním, učením či ve vztazích se spolužáky včetně šikany a problémových ...
Publikace se zab�v� z�kladn�mi aspekty p�ed�koln�ho vzd�l�v�n� se z�etelem na specifika d�t�te p�ed�koln�ho v�ku. Auto�i se v�nuj� tradi�n�m t�mat�m didaktiky v kontextu p�ed�koln�ho vzd�l�v�n�. �e�� aktu�ln� probl�my sou�asn� ...
Teoretické zpracování oboru zaměřujícího se na osobnostní a týmový rozvoj prostřednictvím přímých prožitkových situací je v českém prostředí zcela novým počinem. Na rozdíl od dříve publikovaných praktických a metodických návodů jsou zde zpracovány především terminologické a ideové aspekty včetně širších ...
Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praktická metodická příručka se věnuje problematice individuální integrace žáků a studentů s poruchami autistického spektra, zvl. Aspergerovým syndromem, popř. s HFA – vysocefunkčním autismem, na druhém stupni ZŠ, na osmiletém gymnáziu a na střední škole. Autoři shrnují ...
Téma publikace souvisí s humanizací vzdělávání a s hledáním efektivnějších přístupů ve výuce cizích jazyků, které respektuje individualitu studenta a rozvíjí jeho autonomii. Teoretické vysvětlení charakteristických projevů jednotlivých stylů i strategií a jejich dopadů je doplněno doporučeními pro výuku. ...
Zábavné hry a aktivity jsou určené pro děti ve věku 7–13 let a jejich cílem je pomoci dětem zkoumat, chápat a pozitivně vyjadřovat vlastní pocity. Jednotlivé aktivity se zabývají např. vztahy mezi vrstevníky, navazováním přátelství, ale i šikanou nebo žárlivostí. Jejich cílem je podpořit u dětí zdravé ...
Při každodenní práci se žáky se učitelé setkávají s různými náročnými situacemi. Vypořádat se s drogami ve škole, žákem, který vyrušuje, neplní domácí úkoly, kyberšikanou či s nespolupracujícími rodiči nejsou jednoduché situace, do kterých se může učitel velmi rychle dostat, aniž by měl čas promýšlet ...
Kniha nabízí vhled do problematiky výtvarné dramatiky, seznamuje s významem výtvarně-dramatických činností a metod práce. Představuje tvořivé výtvarně-dramatické činnosti, jež byly ověřeny v praxi mateřských, základních i speciálních škol a odpovídají požadavkům Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní ...
Augmentativní a alternativní komunikace se pokouší přechodně nebo trvale kompenzovat projevy poruchy a postižení u osob se závažným postižením řeči, jazyka a psaní. Alternativní komunikační systémy se používají jako náhrada mluvené řeči. Augmentativní systémy komunikace mají podporovat již existující, ...
Autorka, školní psycholožka, svou knížkou podává pomocnou ruku rodičům dětí, které trpí poruchou pozornosti a jejich porucha není spojena s hyperaktivitou. S využitím četných příkladů poskytuje popis a výklad problematiky a seznamuje s příznaky. Jedná se o děti, které často působí dojmem, že jsou "mimo", ...
Pro děti od 4 do 9 let OBSAHUJE CD se 43 písničkami Kniha představuje čtyřicet tradičních řemesel prostřednictvím lidových písní, hudebně pohybových her, tanců a ilustrací. Stylizovaným tanečním pohybem tak přibližuje dětem dnes už mnohdy zapomenutou práci řemeslníků. V úvodu každé kapitoly je vysvětlena ...
Soubor pracovních listů zaměřených na rozvoj logického myšlení a základy matematiky je pokračováním prvního svazku pracovních listů. Pracovní listy jsou určeny především dětem se specifickými poruchami učení, ale pomohou rozvíjet vnímání a poznávání všem dětem. Schopnost soustředit se, pamatovat si a ...
Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, ...
Kniha - autor Robert Čapek; Sylvie Navarová; Zdenka Ženatová, 100 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Publikace s názvem Žák v krizové situaci napomáhá třídnímu učiteli diagnostikovat problémy a ukazuje cestu, jak pracovat s žákem v krizové situaci.
Závěrečná publikace ediční řady se jmenuje Jak budovat dobrý vztah s rodiči? a jak název napovídá, oblastí zde řešenou je vztah školy a rodiny, jak řešit výchovné a výukové problémy žáků s rodiči, jaká mohou být očekávání z obou stran a v neposlední řadě nastavení spolupráce s PPP, poradenskými pracovníky, ...
Kniha - autor Deborah M. Plummer, 136 strán, česky, brožovaná bez lesklého krytu Kniha prináša pedagógom základné informácie, metodické postupy a jednotlivé listy cvičenia, ktoré môžu využiť pri výučbe. Cieľom je naučiť dieťa uvedomovať si a pomenovať vlastné pocity aj myšlienky a ich spojitosť s určitým ...