Kniha - autor Miroslav Procházka, 124 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Jak vypadá třídní kolektiv v současné škole a jak se se změnami ve společnosti vypořádat v praxi? Jaká je při tom role školního metodika prevence? Jaké možnosti v praxi vůbec má? To jsou jen některé z otázek, na které tato ...
Současní učitelé by měli děti vést cestou poznávání, objevování, bádání a zkoumání. Zejména preprimární vzdělávání dává učitelům možnost ovlivňovat způsob myšlení a jednání dětí už od nejútlejšího věku. Děti mohou denně zažívat radostné chvíle při objevování nových poznatků. Aby si děti to, co se naučí, ...
Vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením, jejich inkluze či umisťování ve speciálních školách nebo otázky obsahu učiva jsou hojně diskutovaná témata. Tato publikace je zaměřena na motorické dovednosti, které jsou jedním ze základních předpokladů pro vzdělávání, samostatný život nebo zaměstnání. ...
K čemu jsou nám pravidla? Aby nám tu bylo hezky. Kniha otvírá téma nastavování pravidel v mateřské škole. Existují dvě cesty, jak to udělat. Jedna je ta jednoduchá: sepíšeme pravidla a vy se jimi, děti, budete pěkně řídit. Obvykle takto stanovená pravidla nefungují. Ta druhá stojí více sil a práce, podílejí ...
Končí Vaše dítě mateřskou školu a nastupuje do 1. třídy nebo do přípravné třídy? Hledáte vhodnou pomůcku, která by dítěti pomohla se v novém prostředí školy zorientovat a umožnila mu, aby přechod zvládlo hladce? Pak jsou tyto listy určeny právě Vám. Sešit obsahuje 33 pracovních listů s názornými ilustracemi ...
Kniha - autor Irena Novotná, 64 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Pracovní sešit je určen především pro malé předškoláky, ale je možné ho využít i pro odlehčení výuky v první třídě. Souborem zábavných úkolů provází děti pohádkové postavy, díky kterým je bude plnění úkolů opravdu bavit. Najdou ...
Monografie Vzd�l�n� a dne�ek p�edstavuje texty �esk�ch a slovensk�ch V� u�itel� a badatel� v oblasti pedagogiky, psychologie, sociologie a filosofie v�chovy, kte�� se zab�vaj� ot�zkami teorie vzd�l�n�. Je rozvr�ena do t�� ��st�, tematizuj�c�ch ...
Kniha se zaměřuje na problematiku pedagogické diagnostiky jako východiska individualizovaného předškolního vzdělávání. Teorie je doplněna praktickými příklady z praxe v mateřské škole. Cenná je kapitola věnovaná přechodu dítěte z mateřské do základní školy, respektive školní zralosti. Přínosem je prakticky ...
Kniha obsahuje více než 70 her, které rozvíjejí vyjadřovací schopnosti malých dětí při integraci všech vjemů. Pro rozvoj řeči u dětí od dvou do pěti let ji mohou využít logopedické preventiskty a učitelky v mateřské škole i rodiče. U každé aktivity jsou jasně popsány jednotlivé kroky, doporučení pro ...
Autorka vychází z premisy, že příběhy jsou pro děti neocenitelným zdrojem zábavy a poučení. Nabízejí však učitelé a vychovatelé ve školách, ale i rodiče doma dětem dostatek podnětů, jak získávat informace pomocí tohoto přirozeného a pro děti přitažlivého procesu? Nacházejí možnosti, jak dětem zprostředkovat ...
Hlavní hrdinka Anka uvádí čtenáře do třídy, kde se dětem při psaní a počítání příliš nedaří. Mají pocit, že jim někdo strká do ruky, a pak jednoho dne přijdou na to, že mají ve třídě škodolibé strašidlo, které jim všechny tyto potíže způsobuje. Co se školním strašidlem děti ve třídě i doma zažijí, to ...
Jak děti zjistí, že slovo "pes" označuje psa a ne třeba kočku, auto anebo člověka? Jak poznají, co znamenají slovesa "myslet" nebo "věřit", přídavná jména "dobrý" či "bílý", anebo třeba slova označující abstraktní jevy, jako jsou "hypotéka" nebo "příběh"? Děti si slova osvojují poměrně rychle, obvykle ...
Proč má, či dokonce musí být pedagog sociálněpsychologicky orientován? Erudovaný autor, uznávaný pedagogický odborník vysvětluje prostřednictvím této přehledné a vyhledávané monografie, jak může fundovanost v sociální psychologii obohatit profesi pedagoga a přinést prospěch ve výchově a vzdělávání žáků ...
Studie Jak čtou Romové je příspěvkem k problematice čtenářské gramotnosti romských žáků. Význam gramotnosti pro dnešního jedince je zcela klíčový; výsledky výzkumů naznačují, že lidé s rozvinutými gramotnostními dovednostmi mají zvýšenou pravděpodobnost, že budou mít vyšší sebevědomí, lepší zdravotní ...
Tato objevná práce na poli vyučování a transpersonální psychologie zkoumá dynamiku kolektivního vědomí ve třídě. Kombinuje vědecký výzkum s poznatky z třicetileté osobní praxe. Autor zkoumá jemné vlivy, které neviditelně vyzařují z učitelů během jejich práce – nezamýšlené kognitivní rezonance, k nimž ...
Elektronická kniha - autor Jiří Kahoun, Jiří Fixl, 80 stran.Jiří Kahoun, autor řady úspěšných knih pro děti, a Jiří Fixl, přední český ilustrátor, společně vytvořili další knihu svérázných pohádek, tentokrát určenou prvňáčkům.Znáte pidipidlíky? Bydlí v legračním domě za modrou horou a verpánkovým lesem ...
Kniha – autor Lenka Gulová; Radim Šíp, 248 stran, česky, brožovaná bez přebalu lesklá Publikace nabízí výběr z tradičních i méně tradičních analytických metod, jež lze využít k výzkumu pedagogické reality (zakotvená teorie, analýza konstituce významů, diskurzivní analýza a další). Nabízí všem, kdo se ...
Osobnostní a sociální výchova (OSV) je jedním z edukačních systémů věnujících se právě osobnostním dovednostem (práce na sebepojetí, sebeovládání, psychohygiena atd.) a dovednostem sociálním (práce se vztahy, komunikace, kooperace atd.). Svorníkem těchto skupin dovedností je pak morální rozměr jejich ...