Pracovní sešit Čtu, píšu, rozumím je určen pro práci s dětmi, které na prvním stupni ZŠ potřebují dopomoc v českém jazyce. Cílem je naučit děti číst, psát a správně vyslovovat krátké texty týkající se tématu ročních období. Listy téma zábavnou formou zpracovávají a jsou řazeny od jednodušších po složitější. ...
Autor : Phoebe Caldwell, Jane Horwood, Popis : Osoby s poruchou autistického spektra mají obtíže s vnímáním smyslových podnětů. Často se cítí odstřiženi od reality a přetíženi, což se promítá v jejich chování. Tato kniha ukazuje, jak můžeme navázat kontakt s dětmi, které komunikují neverbálně nebo částečně ...
K čemu jsou nám pravidla? Aby nám tu bylo hezky. Kniha otvírá téma nastavování pravidel v mateřské škole. Existují dvě cesty, jak to udělat. Jedna je ta jednoduchá: sepíšeme pravidla a vy se jimi, děti, budete pěkně řídit. Obvykle takto stanovená pravidla nefungují. Ta druhá stojí více sil a práce, podílejí ...
Určitá míra svépomoci učitelů v poradenské práci určitě nevymizí. Vždyť odborníci pořád nejsou po ruce a také knih či metodických příruček s tímto zaměřením moc není. O vzdělávání učitelů v oblasti poradenství by také bylo možné diskutovat. Spolehnutí se na svépomoc učitelů však není správné. Pedagogické ...
Kniha - autor Olga Zelinková, 64 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá.Pracovní listy pro prevenci dyskalkulie pomáhají předškolním a mladším dětem vstoupit do světa čísel, do vztahů mezi skupinami prvků, učí je porovnávat, odhadovat množství a podobně. Úkoly mají zábavný charakter, který odpovídá ...
Jak děti zjistí, že slovo "pes" označuje psa a ne třeba kočku, auto anebo člověka? Jak poznají, co znamenají slovesa "myslet" nebo "věřit", přídavná jména "dobrý" či "bílý", anebo třeba slova označující abstraktní jevy, jako jsou "hypotéka" nebo "příběh"? Děti si slova osvojují poměrně rychle, obvykle ...
Cílem publikace je představit vývoj a význam teorie a praxe vzdělávání dospělých a přiblížit vznik a rozvoj andragogické vědy v mezinárodním kontextu. Obsah je orientován jednak na teoretické poznatky z učení a vzdělávání dospělých, jednak na praktické aplikace do oblasti rozvoje a řízení lidí. Věnuje ...
Cílem pracovního sešitu je seznámit děti s nejrůznějšími živočichy a rozvíjet jejich znalosti přírody. V současné době jsou děti v mateřských školách připravovány zejména po stránce grafomotorické, logopedické, matematické a jazykové., ale poznatky o přírodě jsou často opomíjeny. Pracovní sešit obsahuje ...
Hlavní hrdinka Anka uvádí čtenáře do třídy, kde se dětem při psaní a počítání příliš nedaří. Mají pocit, že jim někdo strká do ruky, a pak jednoho dne přijdou na to, že mají ve třídě škodolibé strašidlo, které jim všechny tyto potíže způsobuje. Co se školním strašidlem děti ve třídě i doma zažijí, to ...
Monografie se věnuje "profesionálnímu rodičovství", reformě ústavní péče na Slovensku, jež probíhá v analogické podobě i v Česku.Její těžiště spočívá v kazuistikách devíti malých dětí ze tří "profesionálních rodin". Je přitom sledován stadiální vývoj dítěte (podle koncepce D. Winnicotta), jeho závislost ...
Kniha nabízí přehledně zpracované poznatky o vývojovém vztahu fonematického povědomí (dovednost vědomé a pohotové manipulace se slovy na úrovni fonémů)a znalosti písmen, tedy dovedností odborníky považovanými za klíčové předpoklady rozvoje počátečního čtení. Čtenář se v knize seznámí se současnými poznatky ...
Pracovní sešit Levák a všední den II využívá současných praktických zkušeností z oblasti výchovy leváků a prohlubuje jejich předškolní zralost v oblasti společenské etikety, pomáhá zvolit sportovní aktivity i hudební nástroj. Celý pracovní sešit provázejí praktické návody, jakým způsobem má malý levák ...
Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. ...
Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní ...
Dítě ve svém vývoji prochází několika významnými přechody: ve 3, 6, 9 a 12 letech. Přitom ztrácíoporu v tom, co bylo, a musí hledat novou jistotu v životě. Bývají to kritické chvíle, které všakotevírají nové možnosti. Zkušení waldorfští pedagogové dávají v této knize odpovědi na otázkyspojené s přechody ...
Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, ...
Trápí vás, že jste se stále ještě nenaučili anglicky nebo jiný cizí jazyk? Myslíte si, že je to těžké, nebo že na to "nemáte buňky"? Potom je tato kniha určena právě pro vás. Pravděpodobně jste používali pomalé a zastaralé způsoby výuky. Opusťte je a začtěte se do této progresivní knihy. Dozvíte se, ...
Kniha - autor Vladimíra Dvořáková; Jiří Smrčka, česky, Pevná s přebalem lesklá.Vysoké školství se změnilo. Brány vrcholného vzdělávání se otevřely masám studentů a soukromému podnikání. Zrodily se různé patologické jevy, na které nikdo nebyl připravený a s nimiž se společnost vyrovnává se zpožděním a ...
Kniha - autor Monika Bückel-Schaal, 30 stran, česky Radost, hněv, vztek, smutek nebo strach – všechny tyto emoce děti intenzivně prožívají. Tato sada obsahuje 30 barevných karet, na nichž jsou zobrazeny každodenní situace ze života dětí a rodiny. Děti pomocí situací poznávají pocity, které samy znají, ...