Téměř hororové čtení pro děti o tom, co je a co není správné. Aničce se to povedlo poznat, když začala být stejná uvnitř i navenek a své velké oči, ruce a uši začala užívat jako velký člověk, který chce dělat velké věci. Příběh ukazuje, jak dítě opouští cestu, kterou mu vyznačují rodiče, a začíná hledat ...
Kniha o tom, jak se nezbláznit z výchovy dětí. Manuál na to, jak si z noční můry udělat jednu z velkých životních radostí a vychovat šťastné a zdravé děti. K tomu, abyste vychovali šťastné a zdravé dítě, potřebujete více jak tři dospělé. Pokud už jste na to taky přišli a je vás míň než tři, neváhejte ...
Také řešíte na začátku každého nového školního roku ve Vaší mateřské škole nesoulady mezi dětmi? Nakonec si na sebe zvyknou, ale chce to pevné nervy a velkou trpělivost Vašich pedagogů. Aby toto období bylo v září co nejkratší a aby ke konfliktům mezi dětmi kvůli jejich jinakosti docházelo i po zbytek ...
..Příručka seznamuje učitele 1. stupně se základními rysy projektového vyučování a integrovaného tematického vyučování. ..Obsahuje konkrétní návody, jak připravovat vyučování se vztahem k určitému tématu, jak integrovat výuku jednotlivých předmětů. ..Autorka ilustruje navrhované postupy řadou námětů, ...
Kniha čtenáře seznamuje se základními metodologickými problémy kvality výuky fyziky na všech vzdělávacích stupních. Opírá se o výsledky výzkumů, které využívají nástroj ZAKVAF založený na pozorování výuky. Vojtěch Žák zohledňuje praxi začínajících i zkušených učitelů a zachycuje i pohled studentů. Zaměřuje ...
Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, ...
Spolu to zvládneme!Má potíže naučit se novým dovednostem. Je neorganizované a nesamostatné. Málo si důvěřuje. Je hlučné a neposedné, nebo naopak zasněné a zpomalené. Má problémy s pozorností a dělá mnoho chyb. Nedodržuje pravidla a neplní své úkoly. Má problémy s jinými dětmi. Je nemotorné a nešikovné ...
Jak děti zjistí, že slovo "pes" označuje psa a ne třeba kočku, auto anebo člověka? Jak poznají, co znamenají slovesa "myslet" nebo "věřit", přídavná jména "dobrý" či "bílý", anebo třeba slova označující abstraktní jevy, jako jsou "hypotéka" nebo "příběh"? Děti si slova osvojují poměrně rychle, obvykle ...
Kniha - autor Miroslav Procházka, 124 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Jak vypadá třídní kolektiv v současné škole a jak se se změnami ve společnosti vypořádat v praxi? Jaká je při tom role školního metodika prevence? Jaké možnosti v praxi vůbec má? To jsou jen některé z otázek, na které tato ...
Naučte své děti učit se! Knížka vychází ze známého konceptu amerického autora Tonyho Buzana – z konceptu myšlenkových map. Myšlenkové mapy využívají práce s pojmy a obrazy k propojování různých center v mozku a usnadňují tak dětem i dospělým pochopení problémů, vzájemných vztahů mezi subjekty a výrazně ...
Název [M]UNIVERZITA je víceznačný. Písmeno [M] znamená "moderní", "Masarykova", "mezinárodní" i "moje" univerzita. Petr Fiala v této knize přemýšlí o ideji, identitě a funkcích univerzit a o proměnách českých vysokých škol ve 21. století. Kniha přináší autorovy proslovy, vystoupení a texty z posledních ...
Kniha poutavým způsobem dokumentuje kazuistiky postižených dětí, které Rudolf Steiner probíral ve svém Léčebně-pedagogickém kurzu. Autor předkládá jejich anamnézu, duchovědnou diagnózu a léčbu navrženou R. Steinerem a sleduje další vývoj jejich nemoci a průběh života. Kniha je určena všem, kdo chtějí ...
Modelování kurikula, o němž pojednává tato kniha, je systémový nástroj pro udržování nebo zvyšování kvality kurikula. Z toho důvodu má modelování kurikula bezprostřední důsledky pro kvalitu vzdělávacího systému na jeho různých úrovních. Je tedy zapotřebí rozumět modelování kurikula do takové míry, která ...
Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání ve Francii je sedmou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Studie zachovává obdobnou strukturu jako dřívější publikace v řadě, metodologicky se však kromě studia odborné literatury opírá také o vlastní empirická data autorů sebraná prostřednictvím ...
Publikace je určená zejména pedagogům v mateřských školách a dětských skupinách, mateřských centrech, případně rodičům předškolních dětí. Obsahuje množství nápadů a aktivit – říkanek, rytmizací, melodizací, pohybových či relaxačních her a improvizací, v nichž hlavní roli sehrávají předměty každodenní ...
V poradí již jedenáctý sborník Asociace ucitelu ceštiny jako cizího jazyka (AUCCJ) nabízí všem zájemcum další peclive pripravený výber z príspevku prednesených behem roku 2016 na spolecných pravidelných setkáních. Prednášející z rad odborníku, lingvistu a ucitelu daného oboru opet nabízejí zajímavá témata ...
Ne náhodou se autoři nejprodávanější knihy všech dob, Minutový manažer, inspirovali tvůrcem metody Minutové hubování Geraldem Nelsonem. Minutové hubování je účinná metoda výchovy dětí, resp. forma zdravé a přínosné komunikace mezi rodičem a dítětem, kde je přirozené vyjádřit své vlastní pocity – lásku, ...
Kniha Já se nechtěl stěhovat! autora Nina Rutová,Daniela Krolupperová vydaná v nakladatelství Mladá fronta v roce 2018, jazyk: Čeština, vazba: Kniha, zařazení do kategorie: Beletrie a skutečné příběhy pro děti a mládež.
Současní učitelé by měli děti vést cestou poznávání, objevování, bádání a zkoumání. Zejména preprimární vzdělávání dává učitelům možnost ovlivňovat způsob myšlení a jednání dětí už od nejútlejšího věku. Děti mohou denně zažívat radostné chvíle při objevování nových poznatků. Aby si děti to, co se naučí, ...
Z díla Rudolfa Steinera vybrala a komentovala Almut Bockemühlová. Odkud se vzaly pohádky, co znamenají obrazy v nich obsažené, jakou potravu dávají pohádky lidské duši, jak využívat pohádky v pedagogice? Na tyto a další otázky dává odpověď tato kniha, která poskytuje přehled toho podstatného, co Rudolf ...