Osobnostní a sociální výchova (OSV) je jedním z edukačních systémů věnujících se právě osobnostním dovednostem (práce na sebepojetí, sebeovládání, psychohygiena atd.) a dovednostem sociálním (práce se vztahy, komunikace, kooperace atd.). Svorníkem těchto skupin dovedností je pak morální rozměr jejich ...
Monografie se věnuje "profesionálnímu rodičovství", reformě ústavní péče na Slovensku, jež probíhá v analogické podobě i v Česku.Její těžiště spočívá v kazuistikách devíti malých dětí ze tří "profesionálních rodin". Je přitom sledován stadiální vývoj dítěte (podle koncepce D. Winnicotta), jeho závislost ...
Vzdělání je nástrojem vzestupné sociální mobility, proto je nutné zabezpečit rovný přístup k němu všem společenským skupinám bez ohledu na jejich sociální či zdravotní charakteristiky. Jednou z mnoha skupin, které čelí komplikovanému přístupu ke vzdělání, je populace osob se zdravotním postižením; ty ...
Kniha přináší pro deset měsíců školního roku deset tematických celků. U každé hry je uveden cíl, věk dětí, pro které je hra určena, seznam potřebného materiálu, pokyny pro přípravu, vlastní popis hry a další možnosti her na dané téma. Jednotlivé hry umožňují v průběhu roku dětem zábavnou formou poznávat ...
Publikace Školní vzdělávání ve Velké Británii navazuje na již dříve vydanou knihu Školní vzdělávání v Německu (Karolinum, Praha 28), přičemž se stejně jako v předchozím případě jedná o analyticko-srovnávací studii zaměřenou tentokrát na popis vývoje, stávajícího stavu a probíhající reformy školského ...
Moderní doba klade velké nároky na propojování rodinného a pracovního života. Zvyšující se nároky v oblasti pracovní, ale i společenské velmi často neumožňují věnovat rodině tolik času a pozornosti, jak jsme byli zvyklí. Naštěstí už jsou za námi časy velkých jeslí, kde pracující matky odkládaly své děti, ...
Kniha nabízí přehledně zpracované poznatky o vývojovém vztahu fonematického povědomí (dovednost vědomé a pohotové manipulace se slovy na úrovni fonémů)a znalosti písmen, tedy dovedností odborníky považovanými za klíčové předpoklady rozvoje počátečního čtení. Čtenář se v knize seznámí se současnými poznatky ...
Kniha je výstupem pedagogické praxe autorky a vychází z požadavku doby na začlenění věkového období dítěte od 2 do 3 let do výchovné a vzdělávací práce mateřské školy. Po krátkém teoretickém úvodu věnovaném potřebám malých dětí a praxi mateřských škol následují praktické kapitoly, které nabízejí činnosti ...
V poradí již jedenáctý sborník Asociace ucitelu ceštiny jako cizího jazyka (AUCCJ) nabízí všem zájemcum další peclive pripravený výber z príspevku prednesených behem roku 2016 na spolecných pravidelných setkáních. Prednášející z rad odborníku, lingvistu a ucitelu daného oboru opet nabízejí zajímavá témata ...
Kniha je určena učitelkám mateřských škol a rodičům dětí v předškolním věku. Na základě kazuistik seznamuje s obtížemi, které mohou provázet dyslexii u malých dětí. Nejpodstatnější částí práce je orientační diagnostika, která je zde popisována tak, aby ji mohly provádět učitelky MŠ, případně i rodiče. ...
Metodický průvodce určený zejména pro pedagogické pracovníky mateřských, základních i středních škol, kteří chtějí kreativně a efektivně pracovat s kolektivem třídy a nebojí se zavádět nové metody podporující vrstevnické vztahy. Kruh přátel nebo také "kruh podpory" je záměrně vytvořená skupina žáků, ...
Elektronická kniha - autor Lenka Rožnovská, Hrnčířová Magda Veverková, 80 stran.Žít se slepicemi není vůbec jednoduché. Nechte si o tom vyprávět. Na zahrádce dědečka Petříka stojí kurník a v něm žijí tři namyšlené slepice - Profesorka, Rézinka a Kokodačka. Kromě těchto ukdákaných tetiček bydlí v kurníku ...
Jednou ze základních občanských i lidských potřeb je cítit se dobře v prostředí, ve kterém žijeme. Občanské sdružení TEREZA, z jehož dílny vyšel tento manuál, usiluje o to, aby děti měly rády přírodu a místo, kde bydlí, aby rozuměly životnímu prostředí a aby aktivně dělaly něco pro udržitelný rozvoj.Na ...
Další sešit edice Od zápisu do lavice obsahuje 45 pracovních listů se cvičeními, které zábavnou formou rozvíjejí sluchové vnímání (např. kolik slabik má slovo, jakou hlásku ve slově slyším, trénink sluchové paměti, hláskování slov, posloupnosti – co je před, za, skládání slov do věty apod.). Úlohy jsou ...
Kniha poutavým způsobem dokumentuje kazuistiky postižených dětí, které Rudolf Steiner probíral ve svém Léčebně-pedagogickém kurzu. Autor předkládá jejich anamnézu, duchovědnou diagnózu a léčbu navrženou R. Steinerem a sleduje další vývoj jejich nemoci a průběh života. Kniha je určena všem, kdo chtějí ...
Kniha - autor Jitka Kendíková, 116 stran, česky, Brožovaná bez přebalu lesklá Publikace rozšiřuje portfolio materiálů pro výuku dětí s SVP na druhém stupni ZŠ. Proto přináší učitelům, speciálním pedagogům i rodičům další pracovní listy z gramatiky, slohu i literatury. Práce s těmito materiály žákům pomáhá ...
Kniha - autor Valérie Maëstre, 128 stran, česky, Pevná bez přebalu lesklá Jedna příručka, která vám umožní pochopit, jak dítě objevuje pojem o čísle. Jedenáct "návodů k použití", které vás naučí, jak pomůcky správně používat. Osm předmětů ze dřeva, stojany a krabičky na uložení pomůcek, které můžete ...
Slovník, který držíte nyní v rukou, zpracovává českou terminologii v oblasti osvojování jazyka (zvláště druhého/cizího) a jeho vyučování, výzkumu v této oblasti, měření a hodnocení. Tato oblast aplikované lingvistiky se rozvíjí na českém území v posledních letech velmi rychle, česká terminologie je zatím ...
Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejlepší, pokud dítěti neposkytne okamžitou odpověď, odborné věsvětlení. Věda není něco, ...